სამართალი
საზოგადოება
Faceამბები
მსოფლიო
მოზაიკა
კულტურა/შოუბიზნესი
სამხედრო
სპორტი
კონფლიქტები
ნათია კობერიძეს "რუსთავი 2"-ში ეკა ხოფერია ავიწროებდა
ნათია კობერიძეს "რუსთავი 2"-ში ეკა ხოფერია ავიწროებდა

ნა­თია კო­ბე­რი­ძე უკვე დიდი ხა­ნია, ჟურ­ნა­ლის­ტია. თით­ქმის ყვე­ლა არხზე აქვს ნა­მუ­შე­ვა­რი. 1998-1997 წლებ­ში "კუ­რი­ე­რის" წამ­ყვა­ნიც იყო, თუმ­ცა ნა­თია ყვე­ლას მა­ინც "მო­დე­ლი­რე­ბუ­ლი ქრო­ნი­კი­დან" ახ­სოვს. დღეს ის სხვა­დას­ხვა თოქ­შო­უ­ში იმა­ზე სა­უბ­რობს, რამ­დე­ნად არის ქარ­თუ­ლი ჟურ­ნა­ლის­ტი­კა პო­ლი­ტი­ზე­ბუ­ლი. დღემ­დე უწევს პა­სუ­ხის გა­ცე­მა იმა­ზე, რა­ტომ წა­იყ­ვა­ნა გა­და­ცე­მა, რო­მე­ლიც ქარ­თუ­ლი ჟურ­ნა­ლის­ტი­კის ის­ტო­რი­ა­ში ჟურ­ნა­ლის­ტურ შეც­დო­მად შე­ა­ფა­სეს.

- მთე­ლი ცხოვ­რე­ბა რუს­თავ­ში ვცხოვ­რობ­დი. ახ­ლაც ამ ქა­ლაქ­ში ვარ. სკო­ლის დამ­თავ­რე­ბის შემ­დეგ "აი­ე­ტის" სა­მე­დი­ცი­ნო სკო­ლა­ში სამ­კურ­ნა­ლო ფა­კულ­ტეტ­ზე ვსწავ­ლობ­დი. ეს იძ­ლე­ო­და სა­შუ­ა­ლე­ბას, და­სავ­ლუ­რი სტან­დარ­ტე­ბით შე­მეს­წავ­ლა მე­დი­ცი­ნა. კარ­გად ვსწავ­ლობ­დი, მაგ­რამ "აი­ეტ­ში" რომ გეს­წავ­ლა, დიდი ფული იყო სა­ჭი­რო. მოგ­ვი­ა­ნე­ბით სწავ­ლა ამე­რი­კის შე­ერ­თე­ბულ შტა­ტებ­ში უნდა გა­მეგ­რძე­ლე­ბი­ნა. წი­ნა­აღ­მდეგ შემ­თხვე­ვა­ში დიპ­ლო­მი უბ­რა­ლოდ არ მექ­ნე­ბო­და. 90-ია­ნე­ბის და­სა­წყის­ში ამის შე­საძ­ლებ­ლო­ბა ჩემს ოჯახს, ისე­ვე რო­გორც დიდ უმ­რავ­ლე­სო­ბას, არ ჰქონ­და და იძუ­ლე­ბუ­ლი გავ­ხდი, მე­ო­რე კურ­სი­დან გა­მოვ­სუ­ლი­ყა­ვი. არც ვფიქ­რობ­დი, რომ ჟურ­ნა­ლის­ტი­კა­ში გა­ვაგ­რძე­ლებ­დი საქ­მი­ა­ნო­ბას. მაგ­რამ ჩემს ცხოვ­რე­ბა­ში ორი რამ სრუ­ლი­ად შემ­თხვე­ვით მოხ­და. თბი­ლის­ში ჩემ წინ მო­უ­ლოდ­ნე­ლად გა­ჩერ­და მიკ­რო­ავ­ტო­ბუ­სი, გად­მო­ვი­და გო­გი­ტა მე­ცხოვ­რიშ­ვი­ლი, "პირ­ვე­ლი არ­ხის" ერთ-ერთი რე­ჟი­სო­რი და მკი­თხა, რეკ­ლა­მა­ში მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა ხომ არ გინ­დაო. ამიხ­სნეს, რომ გა­და­მიხ­დიდ­ნენ 50 ლარს. ეს თან­ხა სტუ­დენ­ტის­თვის კარ­გი ფული იყო. ტუ­რის­ტუ­ლი სა­ა­გენ­ტოს რეკ­ლა­მა­ში გა­და­მი­ღეს. საქ­მი­ა­ნი ქა­ლის იმი­ჯი მქონ­და. გა­და­ღე­ბის პრო­ცეს­ში კი­დევ ერთი პირ­ვე­ლარ­ხე­ლი რე­ჟი­სო­რი გა­ვი­ცა­ნი, სოსო იო­სე­ბაშ­ვი­ლი, რო­მელ­მაც მი­თხრა, პრო­ექ­ტებს ვა­კე­თებთ და ხომ არ და­ინ­ტე­რეს­დე­ბი­თო. მა­შინ მას პირ­ვე­ლი სა­ტე­ლე­ვი­ზიო ფილ­მის გა­და­ღე­ბა სურ­და. შე­მომ­თა­ვა­ზა ეპი­ზო­დუ­რი როლი და მეც დიდი სი­ა­მოვ­ნე­ბით დავ­თან­ხმდი.

მერე შე­მომ­თა­ვა­ზეს და დავ­რჩი "პირ­ველ არხზე", ნინო ქა­ჯა­ი­ა­სა და მაია ასა­თი­ან­თან ერ­თად რამ­დე­ნი­მე გა­და­ცე­მას ვა­კე­თებ­დი. ამ დროს რუს­თავ­ში შემ­ხვდა ჩემი მე­გობ­რის ძმა ერო­სი კიწ­მა­რიშ­ვი­ლი. მი­თხრა, ტე­ლე­ვი­ზი­ის გა­კე­თე­ბა მინ­და და მოდი, ჩვენ­თან იმუ­შა­ვეო. ვუ­თხა­რი, რომ კომ­პი­უ­ტე­რი კარ­გად არ ვი­ცო­დი, მაგ­რამ ვის­წავ­ლი და იქ­ნებ მა­ნამ­დე საქ­მე­თა მწარ­მობ­ლად მა­ინც ამიყ­ვა­ნო-მეთ­ქი. ერო­სიმ მი­თხრა, რას ამ­ბობ, ეთერ­ში მინ­და, იმუ­შა­ოო. რამ­დე­ნი­მე თვე "რუს­თა­ვი 2"-ში დიქ­ტო­რად ვმუ­შა­ობ­დი. მერე მე თვი­თონ გა­მოვ­თქვი ჟურ­ნა­ლის­ტო­ბის სურ­ვი­ლი, უფრო მე­ტის გა­კე­თე­ბა მინ­დო­და. გა­და­ვე­დი "კუ­რი­ერ­ში" ჟურ­ნა­ლის­ტად და წამ­ყვა­ნად. ტრე­ნინ­გებს რუსი და ამე­რი­კე­ლი სპე­ცი­ა­ლის­ტე­ბი გვი­ტა­რებ­დნენ და ბევრ რა­მეს გვას­წავ­ლიდ­ნენ. პა­რა­ლე­ლუ­რად ჩა­ვა­ბა­რე ტე­ლე­რე­ჟი­სუ­რის ფა­კულ­ტეტ­ზე. ერთი წელი ვის­წავ­ლე და მერე სა­ბუ­თე­ბი ჩემი პე­და­გო­გის, შე­სა­ნიშ­ნა­ვი ოპე­რა­ტო­რის მიშა მა­ღა­ლაშ­ვი­ლის რე­კო­მენ­და­ცი­ით, თე­ატ­რა­ლუ­რი ინ­სტი­ტუ­ტის ტე­ლე­რე­ჟი­სუ­რის ფა­კულ­ტეტ­ზე გა­და­ვი­ტა­ნე, რო­მე­ლიც სა­ბო­ლო­ოდ და­ვამ­თავ­რე. იმ დროს სა­ქარ­თვე­ლო­ში სწავ­ლა ფორ­მა­ლუ­რი პრო­ცე­სი იყო, თუმ­ცა ჩემ­ზე ყვე­ლა­ზე დიდი გავ­ლე­ნა მო­ახ­დი­ნა რე­ჟი­სორ დათო ჯა­ნე­ლი­ძი­სა და მე­რაბ ჯა­ლი­აშ­ვი­ლის ლექ­ცი­ებ­მა. მოკ­ლედ, ვცდი­ლობ­დი, უმაღ­ლეს­ში ტე­ლე­რე­ჟი­სუ­რა მეს­წავ­ლა, სამ­სა­ხურ­ში კი - ჟურ­ნა­ლის­ტი­კა. მთე­ლი თა­ვით გა­და­ვეშ­ვი სა­მუ­შა­ო­ში. ვმუ­შა­ობ­დი რო­გორც "პირ­ველ არხზე", ისე "რუს­თა­ვი 2"-ში. შე­იძ­ლე­ბა ით­ქვას, 24 სა­ათს სამ­სა­ხუ­რებ­ში ვა­ტა­რებ­დი, თან თით­ქმის უხელ­ფა­სოდ. "პირ­ველ არხზე" ძა­ლი­ან მცი­რე ანა­ზღა­უ­რე­ბა მქონ­და. მე არ ვი­ყა­ვი გა­მო­ნაკ­ლი­სი, იქ ყვე­ლა ენ­თუ­ზი­აზმზე მუ­შა­ობ­და. ჯი­ბის ფულს დე­და­ჩე­მი მაძ­ლევ­და. "რუს­თა­ვი 2"-ში ხელ­მძღვა­ნე­ლო­ბა­საც კი შე­იძ­ლე­ბო­და, ჩემ­გან ფული ესეს­ხა, ერო­სი კიწ­მა­რიშ­ვილს იმ დროს ფული არ ჰქონ­და.

- ერო­სი კიწ­მა­რიშ­ვილს უსეს­ხე­ბია თქვენ­გან ფული?

- კი, დათო დვალ­საც. ფული არ გვქონ­და, მაგ­რამ ვა­კე­თებ­დით "რუს­თა­ვი 2"-ს, ძა­ლი­ან მა­გარ ტე­ლე­ვი­ზი­ას, და ეს ძა­ლი­ან მოგ­ვწონ­და.

- რო­გორც გა­ვი­გე, იმ პე­რი­ოდ­ში სი­ლა­მა­ზისsalesland.ge - ფას­დაკ­ლე­ბე­ბისsalesland.ge - ფას­დაკ­ლე­ბე­ბის სამ­ყა­რო! სამ­ყა­რო! კონ­კურ­სში მი­ი­ღეთ მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა...

- "პირ­ველ არხზე" მოს­კო­ვი­დან მო­ვი­და შე­მო­თა­ვა­ზე­ბაsalesland.ge - ფას­დაკ­ლე­ბე­ბის სამ­ყა­რო!, შე­არ­ჩი­ეთ არაპრო­ფე­სი­ო­ნა­ლი, მო­დე­ლის მო­ნა­ცე­მე­ბით, კო­მუ­ნი­კა­ბე­ლუ­რი გო­გო­ნა სა­ქარ­თვე­ლო­დან "მის მსოფ­ლიო უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში" მო­ნა­წი­ლე­ო­ბის მი­სა­ღე­ბა­დო. იყო ასე­თი ადა­მი­ა­ნი, თენ­გიზ კე­რე­სე­ლი­ძე, რო­მე­ლიც პრო­ფე­სი­ო­ნალ მო­დე­ლებ­თან მუ­შა­ობ­და. იცო­და, ეს კონ­კურ­სი არა­ვის და­ა­ინ­ტე­რე­სებ­და, ამი­ტომ მი­თხრა, თუ ფულს იშო­ვი, წა­დიო. ეს კონ­კურ­სი სე­ულ­ში უნდა ჩა­ტა­რე­ბუ­ლი­ყო 1995 წელს. ძა­ლი­ან მო­ვინ­დო­მე, იმი­ტომ, რომ ეს ჩემ­თვის მოგ­ზა­უ­რო­ბისsalesland.ge - ფას­დაკ­ლე­ბე­ბისsalesland.ge - ფას­დაკ­ლე­ბე­ბის სამ­ყა­რო! სამ­ყა­რო! შან­სი იყო. რთუ­ლი იყო სპონ­სო­რის მო­ძებ­ნა. ერ­თმა თა­ნამ­შრო­მელ­მა, თორ­ნი­კე მე­ბუ­რიშ­ვილ­მა მი­თხრა, რუს­თავ­ში ახალ­გაზ­რდუ­ლი ორ­გა­ნი­ზა­ცია იქ­მნე­ბა, "მო­ქა­ლა­ქე­თა კავ­ში­რი" ჰქვია და იქ­ნებ ისი­ნი და­გეხ­მა­რო­ნო. წარ­მოდ­გე­ნა არ მქონ­და, რა იყო "მო­ქა­ლა­ქე­თა კავ­ში­რი". როცა იქ გა­ი­გეს, რომ არის რუს­თავ­ში გო­გო­ნა, რო­მე­ლიც სი­ლა­მა­ზისsalesland.ge - ფას­დაკ­ლე­ბე­ბისsalesland.ge - ფას­დაკ­ლე­ბე­ბის სამ­ყა­რო! სამ­ყა­რო! კონ­კურ­სზე აპი­რებს წას­ვლას, დატ­რი­ალ­დნენ. შევ­ხვდი "მო­ქა­ლა­ქე­თა კავ­ში­რის" წარ­მო­მად­გენ­ლებს, მათ შო­რის ქა­ლა­ქის მერს, მე­რაბ ტყე­შე­ლაშ­ვილს. სპონ­სო­რებ­მა გა­მი­კე­თეს პას­პორ­ტი, მი­ყი­დეს ავი­ა­ბი­ლე­თი მოს­კო­ვამ­დე და ჯი­ბის ფუ­ლად 100 დო­ლა­რი მომ­ცეს. გა­ვემ­გზავ­რე სამ­ხრეთ კო­რე­ა­ში, სა­დაც ათი დღე და­უ­ვი­წყა­რი შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბე­ბით ვი­მოგ­ზა­უ­რე. მა­ნამ­დე მხო­ლოდ მოს­კოვ­ში ვი­ყა­ვი ნამ­ყო­ფი.

- კონ­კურ­სი­დან რა შე­დე­გით დაბ­რუნ­დით?

- არა­ნა­ი­რი ტი­ტუ­ლი არ ამი­ღია. მე ვი­ყა­ვი ერ­თა­დერ­თი ისე­თი ქვეყ­ნის წარ­მო­მად­გე­ნე­ლი, რო­მელ­საც არა­თუ სა­ელ­ჩოს, სა­ვაჭ­რო წარ­მო­მად­გე­ნე­ლიც არ ჰყავ­და სამ­ხრეთ კო­რე­ა­ში. ჩემი იდენ­ტი­ფი­ცი­რე­ბა ძა­ლი­ან უჭირ­დათ. 45 მო­ნა­წი­ლი­დან მარ­ტო მე მე­კი­თხე­ბოდ­ნენ, ჯორ­ჯია რა ქვე­ყა­ნა­აო. ერთხელ კონ­კურ­სის მო­ნა­წი­ლე­ე­ბის­თვის მო­ე­წყო შეხ­ვედ­რა ქვეყ­ნე­ბის წარ­მო­მად­გენ­ლო­ბე­ბის სა­ხე­ლით. მა­ღა­ლი კლა­სის სას­ტუმ­როს დარ­ბაზ­ში ყვე­ლა კონ­კურ­სანტს თა­ვი­სი ქვეყ­ნის წარ­მო­მად­გენ­ლო­ბამ უმას­პინ­ძლა. ამ დროს ძა­ლი­ან ამი­ჩუყ­და გული. თავი ისე ვიგ­რძე­ნი, რო­გორც ობოლ­მა. ორ­გა­ნი­ზა­ტო­რე­ბიც უხერ­ხულ სი­ტუ­ა­ცი­ა­ში ჩა­ვარ­დნენ, არ იცოდ­ნენ, რო­მელ მა­გი­დას­თან უნდა დავ­მჯდა­რი­ყა­ვი და ბო­ლოს კო­რე­ელ ბუ­დისტ ბე­რებ­თან დამ­სვეს. ამა­ყად კი მე­წე­რა, რომ ჯორ­ჯი­ი­დან ვი­ყა­ვი, მაგ­რამ სულ მი­წევ­და იმის ახ­სნა, რო­მე­ლი ქვეყ­ნი­დან ვარ.

- შემ­დეგ რო­გორ გაგ­რძელ­და თქვე­ნი კა­რი­ე­რა?

- "რუს­თა­ვი 2"-ის შემ­დეგ "ინ­ტერ­ნი­უს­ში" ვმუ­შა­ობ­დი, სა­დაც ძა­ლი­ან ბევ­რი რამ ვის­წავ­ლე. ყვე­ლა­ზე სე­რი­ო­ზუ­ლი ტრე­ნინ­გი და კურ­სე­ბი იქ გა­ვი­ა­რე. "ინ­ტერ­ნი­უ­სი­დან" ისევ "რუს­თა­ვი 2"-ში დავ­ბრუნ­დი. ამა­სო­ბა­ში ორი ბავ­შვიsalesland.ge - ფას­დაკ­ლე­ბე­ბისsalesland.ge - ფას­დაკ­ლე­ბე­ბის სამ­ყა­რო! სამ­ყა­რო! გა­ვა­ჩი­ნე და "რუს­თა­ვი 2"-ში ვე­ღარ გა­ვაგ­რძე­ლე მუ­შა­ო­ბა, იქ ჩემი ქმა­რი ვახ­ტანგ მა­ი­სუ­რა­ძე მუ­შა­ობ­და და ჩვე­ნი გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბა იყო, რომ ორი­ვეს ერ­თად არ უნდა გვე­მუ­შა­ვა. ჩემი მე­უღ­ლე არის ტე­ლე­ვი­დე­ოპ­რო­დუქ­ცი­ის სე­ლექ­ცი­ის მე­ნე­ჯე­რი, იგი­ვე პროგ­რა­მი­რე­ბის მე­ნე­ჯე­რი. ჩვენ "რუს­თა­ვი 2"-ში გა­ვი­ცა­ნით ერ­თმა­ნე­თი.

- პრო­ფე­სი­უ­ლი საქ­მი­ა­ნო­ბი­დან ყვე­ლაზე კარ­გად რო­მე­ლი პე­რი­ო­დი გახ­სენ­დე­ბათ?

- ყვე­ლა­ზე კარ­გად "რუს­თა­ვი 2"-ში მუ­შა­ო­ბის პე­რი­ო­დი მახ­სენ­დე­ბა 2004-2005 წლებ­ში. იმ პე­რი­ოდ­ში გა­და­ცე­მა "პოსტ სკრიპ­ტუმ­ში" ვმუ­შა­ობ­დი, რო­მე­ლიც ნა­თია ზამ­ბა­ხი­ძეს და და­ვით კი­კა­ლიშ­ვილს მიჰ­ყავ­დათ. მა­შინ სულ სხვა­ნა­ი­რი "პოსტ სკრიპ­ტუ­მი" იყო. "იმედ­ში" ბად­რი პა­ტარ­კა­ციშ­ვი­ლი­სა და გი­ორ­გი არ­ვე­ლა­ძის დროს ვმუ­შა­ობ­დი და არც ერთი არ მახ­სენ­დე­ბა კარ­გად.

- რა­ტომ?

- ბად­რის­დრო­ინ­დელ "იმედ­ში" გი­ორ­გი თარ­გა­მა­ძე და­ი­ნიშ­ნა სა­ინ­ფორ­მა­ციო სამ­სა­ხუ­რის უფ­რო­სად და ჩემი ად­გი­ლი ვერ ვი­პო­ვე იმ სა­ინ­ფორ­მა­ცი­ო­ში. მა­შინ­დე­ლი "იმე­დი" შე­ვარ­დნა­ძის პრო­პა­გან­და­ზე მუ­შა­ობ­და, მე კი ამის წი­ნა­აღ­მდე­გი ვი­ყა­ვი. "იმე­დი" აშ­კა­რად და ღიად შე­ვარ­დნა­ძის მხარ­და­სა­ჭე­რად და რე­ფორ­მა­ტო­რუ­ლი გუნ­დის წი­ნა­აღ­მდეგ საკ­მა­ოდ აგ­რე­სი­უ­ლად მუ­შა­ობ­და. ერ­თმა თა­ნამ­შრო­მელ­მა მი­თხრა, შუბ­ლზეც კი გა­წე­რია, რომ ასე­თი სა­რე­დაქ­ციო პო­ლი­ტი­კის წი­ნა­აღ­მდე­გი ხარო. სა­ინ­ფორ­მა­ცი­ო­დან სხვა გან­ყო­ფი­ლე­ბა­ში გა­და­მიყ­ვა­ნეს. ფორ­მა­ლუ­რად ვი­ყა­ვი "იმე­დის" თა­ნამ­შრო­მე­ლი. ბი­ძი­ნა ბა­რა­თაშ­ვილ­მა ერთი წელი შე­მი­ფა­რა. ფაქ­ტობ­რი­ვად, არ ვი­ყა­ვი ჟურ­ნა­ლის­ტი და "იმე­დის" თა­ნამ­შრომ­ლად ვით­ვლე­ბო­დი. 2004 წლის ივ­ნის­ში ერო­სი კიწ­მა­რიშ­ვილ­მა შე­მო­მით­ვა­ლა, დაბ­რუნ­დიო. მისი შე­მო­თა­ვა­ზე­ბაsalesland.ge - ფას­დაკ­ლე­ბე­ბის სამ­ყა­რო! ძა­ლი­ან გა­მი­ხარ­და. ცოტა ხანს "კუ­რი­ერ­შიც" ვი­ყა­ვი და "პოსტ სკრიპ­ტუმ­შიც". მი­მაჩ­ნია, რომ ძა­ლი­ან ნა­ყო­ფი­ე­რად ვი­მუ­შა­ვე. გა­და­ცე­მა იყო ძა­ლი­ან რე­ი­ტინ­გუ­ლი და პო­პუ­ლა­რუ­ლი. პა­რა­ლე­ლუ­რად "იმედ­ზე" გა­დი­ო­და "დრო­ე­ბა" და მათ­თან შე­და­რე­ბით ორ­ჯერ მა­ღა­ლი რე­ი­ტინ­გი გვქონ­და. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ "დრო­ე­ბის­გან" გან­სხვა­ვე­ბით, ძა­ლი­ან მცი­რე ფი­ნან­სე­ბი გვქონ­და. "დრო­ე­ბას" ბევ­რი ფული ჰქონ­და, ბევ­რს მოგ­ზა­უ­რობ­დნენ. ჩვენ კი გა­და­ღე­ბებ­ზე მა­ტა­რებ­ლი­თაც კი დავ­დი­ო­დით. ჩვენ კონ­სტრუქ­ცი­უ­ლი, მაგ­რამ ზუს­ტი კრი­ტი­კის სტი­ლი გვქონ­და არ­ჩე­უ­ლი და ამი­ტო­მაც გვქონ­და მა­ღა­ლი რე­ი­ტინ­გი. სამ­წუ­ხა­როდ, მა­შინ­დე­ლი "პოსტ სკრიპ­ტუ­მი" ეკა ხო­ფე­რი­ამ და­ხუ­რა. მას დიდი გავ­ლე­ნა ჰქონ­და იმ დროს არხზე და ჩათ­ვა­ლა, რომ ეს გა­და­ცე­მა არ სჭირ­დე­ბო­და, ამ გა­და­ცე­მა­ზე კი მუ­შა­ობ­დნენ - გი­ორ­გი მგე­ლა­ძე, სა­ლო­მე ჯაში, ნი­ნია კა­კა­ბა­ძე, ირმა ნა­დი­რაშ­ვი­ლი, მაკა ფან­ქვე­ლაშ­ვი­ლი, ლიკა ხურ­ცი­ძე, მოკ­ლედ, ძა­ლი­ან კარ­გი შე­მად­გენ­ლო­ბა ვი­ყა­ვით. გა­და­მიყ­ვა­ნეს "კუ­რი­ერ­ში". ეკა ხო­ფე­რი­ას­თან ექ­ვსი თვე გავ­ძე­ლი. მერე წა­მო­ვე­დი. მან უხე­ში ფორ­მით და­ი­წყო ჩემი არა მარ­ტო კრი­ტი­კა, არა­მედ შე­ვიწ­რო­ე­ბაც.

- შე­გიძ­ლი­ათ უფრო დაწ­ვრი­ლე­ბით გვი­ამ­ბოთ, რამ­დე­ნად უხე­ში ფორ­მით მოგ­მარ­თავ­დათ ეკა ხო­ფე­რია?

- ყვი­რი­ლით მომ­მარ­თავ­და. მის ასეთ საქ­ცი­ელს თა­ნამ­შრომ­ლე­ბი წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში უძ­ლებ­დნენ. მე კი ამას ვერ გა­ვუ­ძე­ლი და ერთ დღეს, 2006 წლის ივ­ნი­სის ბო­ლოს, უბ­რა­ლოდ აღარ წა­ვე­დი სამ­სა­ხურ­ში. ზუს­ტად მა­შინ "პირ­ველ არხზე" კონ­კურ­სი გა­მო­ა­ცხა­და თა­მარ კინ­წუ­რაშ­ვილ­მა და მათ­თან მი­ვე­დი, სა­დაც სამი წელი ვი­მუ­შა­ვე "მო­ამ­ბე­ში".

- ეკა ხო­ფე­რი­ას­თან და­ძა­ბუ­ლი ურ­თი­ერ­თო­ბა დღემ­დე გრძელ­დე­ბა?

- მას­თან არა­ნა­ი­რი ურ­თი­ერ­თო­ბა არ მაქვს. არ მომ­წონ­და ეკა, რო­გორც მე­ნე­ჯე­რი. ჩემ­თვის მი­უ­ღე­ბე­ლი იყო მისი სა­რე­დაქ­ციო პო­ლი­ტი­კა, მისი მუ­შა­ო­ბის მე­თო­დე­ბი და კო­ლე­გებ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბე­ბი. მე გა­მო­ნაკ­ლი­სი არ ვარ. ეკა ხო­ფე­რი­ას არა­ერ­თი ჟურ­ნა­ლის­ტი გა­ექ­ცა. მათ შო­რის იყ­ვნენ ნინო ორ­ჯო­ნი­კი­ძე და თიკო ფე­იქ­რიშ­ვი­ლი.

- გი­ორ­გი არ­ვე­ლა­ძის "იმე­დი" რა­ტომ არ მო­გე­წო­ნათ? თქვე­ნი ასე­თი გან­წყო­ბა "იმე­დის" მი­მართ "მო­დე­ლი­რე­ბულ ქრო­ნი­კას" ხომ არ უკავ­შირ­დე­ბა?

- "იმედ­ში" ძა­ლი­ან რო­მან­ტი­კუ­ლად მი­ვე­დი ჩემს კო­ლე­გა ეკა წა­მა­ლაშ­ვილ­თან ერ­თად. თა­ვი­დან ყვე­ლა­ფე­რი სხვაგ­ვა­რად დავ­გეგ­მეთ და მერე ყვე­ლა­ფე­რი შე­იც­ვა­ლა. მუ­შა­ო­ბის პრო­ცეს­ში აღ­მო­ვა­ჩი­ნეთ, რომ ის სა­რე­დაქ­ციო პო­ლი­ტი­კა, რაც გი­ორ­გის სურ­და, ჩვენ­თვის მა­ინ­ცდა­მა­ინც მი­სა­ღე­ბი არ იყო. ვერ ვთან­ხმდე­ბო­დით ფუნ­და­მენ­ტურ სა­კი­თხებ­ზე, ამი­ტო­მაც წა­მო­ვე­დი "იმე­დი­დან". იმ არხზე ჩემი ად­გი­ლი უბ­რა­ლოდ არ იყო.

- "მო­დე­ლი­რე­ბულ ქრო­ნი­კას­თან" და­კავ­ში­რე­ბით ალ­ბათ დღემ­დე გი­წევთ პა­სუ­ხის გა­ცე­მა, და ალ­ბათ დღემ­დე გე­კი­თხე­ბი­ან, რა­ტომ წახ­ვე­დით ამ ნა­ბიჯ­ზე.

- ნამ­დვი­ლად ასეა. ადა­მი­ა­ნებს დღემ­დე აქვთ შე­კი­თხვე­ბი, რა­ტომ აღ­მოვ­ჩნდი ამ პრო­ექ­ტში. მე ვი­ყა­ვი თოქ­შო­უს წამ­ყვა­ნი, რომ­ლის ფარ­გლებ­შიც წარ­ვად­გი­ნეთ სა­ინ­ფორ­მა­ციო სამ­სა­ხუ­რის ჯგუ­ფის მიერ მომ­ზა­დე­ბუ­ლი "ქრო­ნი­კა". ჩვენ ვგეგ­მავ­დით გა­და­ცე­მის მომ­ზა­დე­ბას ქარ­თუ­ლი სა­ხელ­მწი­ფოს პო­ტენ­ცი­ურ საფრ­თხე­ებ­ზე. სა­ინ­ფორ­მა­ციო სამ­სა­ხურ­მა და არ­ხის ხელ­მძღვა­ნე­ლო­ბამ გა­და­წყვი­ტეს, რომ ცალ­კე, სა­ინ­ფორ­მა­ცი­ოს უნდა მო­ემ­ზა­დე­ბი­ნა სპე­ცი­ა­ლუ­რი გა­და­ცე­მა ამ თე­მა­ზე. გა­და­წყდა, რომ ამ ყვე­ლა­ფერს მის­ცემ­დნენ მო­დე­ლი­რე­ბის ფორ­მას. ამა­ში გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი არა­ფე­რი ყო­ფი­ლა. ეს ლე­გი­ტი­მუ­რი ჟურ­ნა­ლის­ტუ­რი ჟან­რია.

- თუმ­ცა უდა­ვოდ იყო დაშ­ვე­ბუ­ლი ჟურ­ნა­ლის­ტუ­რი შეც­დო­მე­ბი.

- დარ­ღვე­ვა ნამ­დვი­ლად იყო. არ და­ა­დეს ტიტ­რი, სა­დაც იქ­ნე­ბო­და წარ­წე­რა, რომ "ქრო­ნი­კა" იყო მო­დე­ლი­რე­ბუ­ლი. ეთერ­ში რომ ვი­ყა­ვი, არც კი ვი­ცო­დი, რომ ტიტ­რი არ იდო ეკ­რან­ზე. სა­ე­თე­რო­ში რო­დე­საც ხარ, შიდა სიგ­ნა­ლი შე­მო­დის მო­ნი­ტორ­ზე და შიდა სიგ­ნალს ტიტ­რე­ბი არ ადევს. ეს ყვე­ლა ტე­ლე­ვი­ზი­ა­ში მო­მუ­შა­ვემ იცის.

- "მო­დე­ლი­რე­ბუ­ლი ქრო­ნი­კის" ეთერ­ში გას­ვლი­დან ორ წელ­ზე მეტი გა­ვი­და. გი­ნა­ნი­ათ ამ შოუს წაყ­ვა­ნა?

- რა თქმა უნდა, ეს არა­ს­ა­სი­ა­მოვ­ნო იყო ჩემ­თვის. მთე­ლი დარ­ტყმა მე მი­ვი­ღე. გა­და­ცე­მას ჩემ­თვის პო­ზი­ტი­ვი არ მო­უ­ტა­ნია. "მო­დე­ლი­რე­ბუ­ლი ქრო­ნი­კი­დან" ნერ­ვი­უ­ლო­ბი­სა და უსი­ა­მოვ­ნე­ბის გარ­და არა­ფე­რი მი­მი­ღია. დღემ­დე მი­წევს თა­ვის მარ­თლე­ბა, რომ მე არ ვი­ყა­ვი მა­ყუ­რებ­ლის შე­ში­ნე­ბის ინი­ცი­ა­ტო­რი ან მომ­ხრე. რომ შემ­ძლე­ბო­და, ამ ყვე­ლა­ფერს შე­ვე­წი­ნა­აღ­მდე­გე­ბო­დი. თუმ­ცა იმის წი­ნა­აღ­მდე­გი არ ვარ და არც ვი­ყა­ვი, რომ საფრ­თხე­ებ­ზე მო­დე­ლი­რე­ბუ­ლი გა­და­ცე­მა გა­კე­თე­ბუ­ლი­ყო. ზუ­რაბ ნო­ღა­ი­დელ­მა იმ პე­რი­ოდ­ში არა­ერ­თხელ თქვა, რომ თუ ოპო­ზი­ცია არ გა­ი­მარ­ჯვებ­და, არე­უ­ლო­ბა და­ი­წყე­ბო­და. ამ საფრ­თხის მო­დე­ლი­რე­ბა იყო იმ გა­და­ცე­მა­ში. ჩემს გა­და­ცე­მას კი ერ­ქვა "სპე­ცი­ა­ლუ­რი რე­პორ­ტა­ჟი", რო­მე­ლიც ყვე­ლას­თვის შემ­დგომ "მო­დე­ლი­რე­ბულ ქრო­ნი­კას­თან" ასო­ცირ­დე­ბო­და.

- "სპე­ცი­ა­ლუ­რი რე­პორ­ტა­ჟი" "იმედ­ზე" ახ­ლაც გა­დის...

- კი, ახლა სხვა წამ­ყვა­ნი ჰყავს და სხვა დატ­ვირ­თვა აქვს ამ გა­და­ცე­მას. ჩემს დროს ცოტა სხვა­ნა­ი­რი გა­და­ცე­მა იყო, ახლა გა­ცი­ლე­ბით "ყვი­თე­ლია" და გა­ცი­ლე­ბით მეტი მა­ყუ­რე­ბე­ლიც ჰყავს.

- რა­ტომ­ღაც ისე მოხ­და, რომ "მო­დე­ლი­რე­ბულ ქრო­ნი­კა­საც" ბევ­რი მა­ყუ­რე­ბე­ლი ჰყავ­და...

- სხვა­თა შო­რის, ბევ­რი მა­ყუ­რე­ბე­ლი არც "მო­დე­ლი­რე­ბულ ქრო­ნი­კას" ჰყავ­და და არც იმ თოქ­შო­უს. სკან­და­ლი ამ­ბის ზე­პირ­მა გავ­რცე­ლე­ბამ გა­მო­იწ­ვია. ორი კვი­რის მერე გა­და­ცე­მა "სპე­ცი­ა­ლუ­რი რე­პორ­ტა­ჟი" ჩვე­უ­ლებ­რივ ფორ­მატ­ში გაგ­რძელ­და და ჩემ­თვის გა­სა­ო­ცა­რი ის იყო, რომ იმ გა­და­ცე­მას ბევ­რი მა­ყუ­რე­ბე­ლი ჰყავ­და. გი­ორ­გი არ­ვე­ლა­ძეს უნ­დო­და, რომ მის არხზე მთა­ვარ გა­და­ცე­მებს ბევ­რი მა­ყუ­რე­ბე­ლი ჰყო­ლო­და. ეს ტე­ლე­ვი­ზი­ის, რო­გორც ბიზ­ნე­სის პრინ­ცი­პია. ამი­ტომ "სპე­ცი­ა­ლუ­რი რე­პორ­ტა­ჟი" გახ­და "ყვი­თე­ლი". პი­რა­დად მე არ მქონ­და იმის სურ­ვი­ლი, რომ "ყვი­თელ" გა­და­ცე­მა­ში მე­მუ­შა­ვა.

- ამ­ჟა­მად რას საქ­მი­ა­ნობთ?

- "იმე­დის" მერე ორი თვე უმუ­შე­ვა­რი ვი­ყა­ვი. 2010 წლის ოქ­ტომ­ბერ­ში ბრი­ტა­ნუ­ლი მე­ნე­ჯმენ­ტი ჩა­უდ­გა სა­თა­ვე­ში ტე­ლე­არხს "პიკს" და მათ მი­მი­ღეს კონ­კურ­სის წე­სით. ტე­ლე­კომ­პა­ნია "პიკ­ში" პრო­დაქ­შე­ნის პო­ლი­ტი­კუ­რი გა­და­ცე­მე­ბის მთა­ვა­რი პრო­დი­უ­სე­რი ვარ. ამა­სო­ბა­ში "ჯიპა"-ში სა­ერ­თა­შო­რი­სო პო­ლი­ტი­კის მა­გის­ტრის ხა­რის­ხი და­ვი­ცა­ვი დე­მოკ­რა­ტი­ის და სა­ხელ­მწი­ფოს ურ­თი­ერთქმე­დე­ბის თე­მა­ზე.

- "ყვი­თე­ლი" შოუ რომ წა­იყ­ვა­ნოთ, რო­მე­ლიც, რო­გორც თქვით, გა­და­ცე­მის რე­ი­ტინ­გის გა­რან­ტი­აა, არ გი­ფიქ­რი­ათ?

- რუ­სუ­ლი კარ­გად ვიცი, მაგ­რამ არც რუ­სულ სკო­ლა­ში მივ­ლია და არც რუ­სუ­ლე­ნო­ვან ოჯახ­ში გავზრდილ­ვარ. ამი­ტომ "პიკ­ზე" გა­და­ცე­მის წაყ­ვა­ნას ვერ გავ­რის­კავ­დი. რე­ი­ტინ­გი კარ­გია, მაგ­რამ ის ჩემ­თვის თვით­მი­ზა­ნი არაა, ისე­ვე, რო­გორც ეთერ­ში მუ­შა­ო­ბა. ფარ­თო პრო­ფი­ლის ჟურ­ნა­ლის­ტი ვარ. შე­მიძ­ლია ეთერ­ში მუ­შა­ო­ბაც, თოქ­შო­უს წაყ­ვა­ნაც და რე­პორ­ტა­ჟე­ბის მომ­ზა­დე­ბაც, მაგ­რამ ამ ეტაპ­ზე არ­ხის პრო­დაქ­შენ­ში მუ­შა­ო­ბა სავ­სე­ბით მი­სა­ღე­ბია.

მერი კო­ბი­აშ­ვი­ლი

ჟურ­ნა­ლი "რე­ი­ტინ­გი"

(გა­მო­დის ორ­შა­ბა­თო­ბით)

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ენტონი ფაუჩი მიმართვას ავრცელებს - "აიცერი, თუ არ ხარ აცრილი და მიიღე "ბუსტერ" დოზა, თუ უკვე აცრილი ხარ"

ნათია კობერიძეს "რუსთავი 2"-ში ეკა ხოფერია ავიწროებდა

ნათია კობერიძეს "რუსთავი 2"-ში ეკა ხოფერია ავიწროებდა

ნათია კობერიძე უკვე დიდი ხანია, ჟურნალისტია. თითქმის ყველა არხზე აქვს ნამუშევარი. 1998-1997 წლებში "კურიერის" წამყვანიც იყო, თუმცა ნათია ყველას მაინც "მოდელირებული ქრონიკიდან" ახსოვს. დღეს ის სხვადასხვა თოქშოუში იმაზე საუბრობს, რამდენად არის ქართული ჟურნალისტიკა პოლიტიზებული. დღემდე უწევს პასუხის გაცემა იმაზე, რატომ წაიყვანა გადაცემა, რომელიც ქართული ჟურნალისტიკის ისტორიაში ჟურნალისტურ შეცდომად შეაფასეს.

- მთელი ცხოვრება რუსთავში ვცხოვრობდი. ახლაც ამ ქალაქში ვარ. სკოლის დამთავრების შემდეგ "აიეტის" სამედიცინო სკოლაში სამკურნალო ფაკულტეტზე ვსწავლობდი. ეს იძლეოდა საშუალებას, დასავლური სტანდარტებით შემესწავლა მედიცინა. კარგად ვსწავლობდი, მაგრამ "აიეტში" რომ გესწავლა, დიდი ფული იყო საჭირო. მოგვიანებით სწავლა ამერიკის შეერთებულ შტატებში უნდა გამეგრძელებინა. წინააღმდეგ შემთხვევაში დიპლომი უბრალოდ არ მექნებოდა. 90-იანების დასაწყისში ამის შესაძლებლობა ჩემს ოჯახს, ისევე როგორც დიდ უმრავლესობას, არ ჰქონდა და იძულებული გავხდი, მეორე კურსიდან გამოვსულიყავი. არც ვფიქრობდი, რომ ჟურნალისტიკაში გავაგრძელებდი საქმიანობას. მაგრამ ჩემს ცხოვრებაში ორი რამ სრულიად შემთხვევით მოხდა. თბილისში ჩემ წინ მოულოდნელად გაჩერდა მიკროავტობუსი, გადმოვიდა გოგიტა მეცხოვრიშვილი, "პირველი არხის" ერთ-ერთი რეჟისორი და მკითხა, რეკლამაში მონაწილეობა ხომ არ გინდაო. ამიხსნეს, რომ გადამიხდიდნენ 50 ლარს. ეს თანხა სტუდენტისთვის კარგი ფული იყო. ტურისტული სააგენტოს რეკლამაში გადამიღეს. საქმიანი ქალის იმიჯი მქონდა. გადაღების პროცესში კიდევ ერთი პირველარხელი რეჟისორი გავიცანი, სოსო იოსებაშვილი, რომელმაც მითხრა, პროექტებს ვაკეთებთ და ხომ არ დაინტერესდებითო. მაშინ მას პირველი სატელევიზიო ფილმის გადაღება სურდა. შემომთავაზა ეპიზოდური როლი და მეც დიდი სიამოვნებით დავთანხმდი.

მერე შემომთავაზეს და დავრჩი "პირველ არხზე", ნინო ქაჯაიასა და მაია ასათიანთან ერთად რამდენიმე გადაცემას ვაკეთებდი. ამ დროს რუსთავში შემხვდა ჩემი მეგობრის ძმა ეროსი კიწმარიშვილი. მითხრა, ტელევიზიის გაკეთება მინდა და მოდი, ჩვენთან იმუშავეო. ვუთხარი, რომ კომპიუტერი კარგად არ ვიცოდი, მაგრამ ვისწავლი და იქნებ მანამდე საქმეთა მწარმობლად მაინც ამიყვანო-მეთქი. ეროსიმ მითხრა, რას ამბობ, ეთერში მინდა, იმუშაოო. რამდენიმე თვე "რუსთავი 2"-ში დიქტორად ვმუშაობდი. მერე მე თვითონ გამოვთქვი ჟურნალისტობის სურვილი, უფრო მეტის გაკეთება მინდოდა. გადავედი "კურიერში" ჟურნალისტად და წამყვანად. ტრენინგებს რუსი და ამერიკელი სპეციალისტები გვიტარებდნენ და ბევრ რამეს გვასწავლიდნენ. პარალელურად ჩავაბარე ტელერეჟისურის ფაკულტეტზე. ერთი წელი ვისწავლე და მერე საბუთები ჩემი პედაგოგის, შესანიშნავი ოპერატორის მიშა მაღალაშვილის რეკომენდაციით, თეატრალური ინსტიტუტის ტელერეჟისურის ფაკულტეტზე გადავიტანე, რომელიც საბოლოოდ დავამთავრე. იმ დროს საქართველოში სწავლა ფორმალური პროცესი იყო, თუმცა ჩემზე ყველაზე დიდი გავლენა მოახდინა რეჟისორ დათო ჯანელიძისა და მერაბ ჯალიაშვილის ლექციებმა. მოკლედ, ვცდილობდი, უმაღლესში ტელერეჟისურა მესწავლა, სამსახურში კი - ჟურნალისტიკა. მთელი თავით გადავეშვი სამუშაოში. ვმუშაობდი როგორც "პირველ არხზე", ისე "რუსთავი 2"-ში. შეიძლება ითქვას, 24 საათს სამსახურებში ვატარებდი, თან თითქმის უხელფასოდ. "პირველ არხზე" ძალიან მცირე ანაზღაურება მქონდა. მე არ ვიყავი გამონაკლისი, იქ ყველა ენთუზიაზმზე მუშაობდა. ჯიბის ფულს დედაჩემი მაძლევდა. "რუსთავი 2"-ში ხელმძღვანელობასაც კი შეიძლებოდა, ჩემგან ფული ესესხა, ეროსი კიწმარიშვილს იმ დროს ფული არ ჰქონდა.

- ეროსი კიწმარიშვილს უსესხებია თქვენგან ფული?

- კი, დათო დვალსაც. ფული არ გვქონდა, მაგრამ ვაკეთებდით "რუსთავი 2"-ს, ძალიან მაგარ ტელევიზიას, და ეს ძალიან მოგვწონდა.

- როგორც გავიგე, იმ პერიოდში სილამაზისsalesland.ge - ფასდაკლებებისsalesland.ge - ფასდაკლებების სამყარო! სამყარო! კონკურსში მიიღეთ მონაწილეობა...

- "პირველ არხზე" მოსკოვიდან მოვიდა შემოთავაზებაsalesland.ge - ფასდაკლებების სამყარო!, შეარჩიეთ არაპროფესიონალი, მოდელის მონაცემებით, კომუნიკაბელური გოგონა საქართველოდან "მის მსოფლიო უნივერსიტეტში" მონაწილეობის მისაღებადო. იყო ასეთი ადამიანი, თენგიზ კერესელიძე, რომელიც პროფესიონალ მოდელებთან მუშაობდა. იცოდა, ეს კონკურსი არავის დააინტერესებდა, ამიტომ მითხრა, თუ ფულს იშოვი, წადიო. ეს კონკურსი სეულში უნდა ჩატარებულიყო 1995 წელს. ძალიან მოვინდომე, იმიტომ, რომ ეს ჩემთვის მოგზაურობისsalesland.ge - ფასდაკლებებისsalesland.ge - ფასდაკლებების სამყარო! სამყარო! შანსი იყო. რთული იყო სპონსორის მოძებნა. ერთმა თანამშრომელმა, თორნიკე მებურიშვილმა მითხრა, რუსთავში ახალგაზრდული ორგანიზაცია იქმნება, "მოქალაქეთა კავშირი" ჰქვია და იქნებ ისინი დაგეხმარონო. წარმოდგენა არ მქონდა, რა იყო "მოქალაქეთა კავშირი". როცა იქ გაიგეს, რომ არის რუსთავში გოგონა, რომელიც სილამაზისsalesland.ge - ფასდაკლებებისsalesland.ge - ფასდაკლებების სამყარო! სამყარო! კონკურსზე აპირებს წასვლას, დატრიალდნენ. შევხვდი "მოქალაქეთა კავშირის" წარმომადგენლებს, მათ შორის ქალაქის მერს, მერაბ ტყეშელაშვილს. სპონსორებმა გამიკეთეს პასპორტი, მიყიდეს ავიაბილეთი მოსკოვამდე და ჯიბის ფულად 100 დოლარი მომცეს. გავემგზავრე სამხრეთ კორეაში, სადაც ათი დღე დაუვიწყარი შთაბეჭდილებებით ვიმოგზაურე. მანამდე მხოლოდ მოსკოვში ვიყავი ნამყოფი.

- კონკურსიდან რა შედეგით დაბრუნდით?

- არანაირი ტიტული არ ამიღია. მე ვიყავი ერთადერთი ისეთი ქვეყნის წარმომადგენელი, რომელსაც არათუ საელჩოს, სავაჭრო წარმომადგენელიც არ ჰყავდა სამხრეთ კორეაში. ჩემი იდენტიფიცირება ძალიან უჭირდათ. 45 მონაწილიდან მარტო მე მეკითხებოდნენ, ჯორჯია რა ქვეყანააო. ერთხელ კონკურსის მონაწილეებისთვის მოეწყო შეხვედრა ქვეყნების წარმომადგენლობების სახელით. მაღალი კლასის სასტუმროს დარბაზში ყველა კონკურსანტს თავისი ქვეყნის წარმომადგენლობამ უმასპინძლა. ამ დროს ძალიან ამიჩუყდა გული. თავი ისე ვიგრძენი, როგორც ობოლმა. ორგანიზატორებიც უხერხულ სიტუაციაში ჩავარდნენ, არ იცოდნენ, რომელ მაგიდასთან უნდა დავმჯდარიყავი და ბოლოს კორეელ ბუდისტ ბერებთან დამსვეს. ამაყად კი მეწერა, რომ ჯორჯიიდან ვიყავი, მაგრამ სულ მიწევდა იმის ახსნა, რომელი ქვეყნიდან ვარ.

- შემდეგ როგორ გაგრძელდა თქვენი კარიერა?

- "რუსთავი 2"-ის შემდეგ "ინტერნიუსში" ვმუშაობდი, სადაც ძალიან ბევრი რამ ვისწავლე. ყველაზე სერიოზული ტრენინგი და კურსები იქ გავიარე. "ინტერნიუსიდან" ისევ "რუსთავი 2"-ში დავბრუნდი. ამასობაში ორი ბავშვიsalesland.ge - ფასდაკლებებისsalesland.ge - ფასდაკლებების სამყარო! სამყარო! გავაჩინე და "რუსთავი 2"-ში ვეღარ გავაგრძელე მუშაობა, იქ ჩემი ქმარი ვახტანგ მაისურაძე მუშაობდა და ჩვენი გადაწყვეტილება იყო, რომ ორივეს ერთად არ უნდა გვემუშავა. ჩემი მეუღლე არის ტელევიდეოპროდუქციის სელექციის მენეჯერი, იგივე პროგრამირების მენეჯერი. ჩვენ "რუსთავი 2"-ში გავიცანით ერთმანეთი.

- პროფესიული საქმიანობიდან ყვე­ლაზე კარგად რომელი პერიოდი გახსენდებათ?

- ყველაზე კარგად "რუსთავი 2"-ში მუშაობის პერიოდი მახსენდება 2004-2005 წლებში. იმ პერიოდში გადაცემა "პოსტ სკრიპტუმში" ვმუშაობდი, რომელიც ნათია ზამბახიძეს და დავით კიკალიშვილს მიჰყავდათ. მაშინ სულ სხვანაირი "პოსტ სკრიპტუმი" იყო. "იმედში" ბადრი პატარკაციშვილისა და გიორგი არველაძის დროს ვმუშაობდი და არც ერთი არ მახსენდება კარგად.

- რატომ?

- ბადრისდროინდელ "იმედში" გიორგი თარგამაძე დაინიშნა საინფორმაციო სამსახურის უფროსად და ჩემი ადგილი ვერ ვიპოვე იმ საინფორმაციოში. მაშინდელი "იმედი" შევარდნაძის პროპაგანდაზე მუშაობდა, მე კი ამის წინააღმდეგი ვიყავი. "იმედი" აშკარად და ღიად შევარდნაძის მხარდასაჭერად და რეფორმატორული გუნდის წინააღმდეგ საკმაოდ აგრესიულად მუშაობდა. ერთმა თანამშრომელმა მითხრა, შუბლზეც კი გაწერია, რომ ასეთი სარედაქციო პოლიტიკის წინააღმდეგი ხარო. საინფორმაციოდან სხვა განყოფილებაში გადამიყვანეს. ფორმალურად ვიყავი "იმედის" თანამშრომელი. ბიძინა ბარათაშვილმა ერთი წელი შემიფარა. ფაქტობრივად, არ ვიყავი ჟურნალისტი და "იმედის" თანამშრომლად ვითვლებოდი. 2004 წლის ივნისში ეროსი კიწმარიშვილმა შემომითვალა, დაბრუნდიო. მისი შემოთავაზებაsalesland.ge - ფასდაკლებების სამყარო! ძალიან გამიხარდა. ცოტა ხანს "კურიერშიც" ვიყავი და "პოსტ სკრიპტუმშიც". მიმაჩნია, რომ ძალიან ნაყოფიერად ვიმუშავე. გადაცემა იყო ძალიან რეიტინგული და პოპულარული. პარალელურად "იმედზე" გადიოდა "დროება" და მათთან შედარებით ორჯერ მაღალი რეიტინგი გვქონდა. მიუხედავად იმისა, რომ "დროებისგან" განსხვავებით, ძალიან მცირე ფინანსები გვქონდა. "დროებას" ბევრი ფული ჰქონდა, ბევრს მოგზაურობდნენ. ჩვენ კი გადაღებებზე მატარებლითაც კი დავდიოდით. ჩვენ კონსტრუქციული, მაგრამ ზუსტი კრიტიკის სტილი გვქონდა არჩეული და ამიტომაც გვქონდა მაღალი რეიტინგი. სამწუხაროდ, მაშინდელი "პოსტ სკრიპტუმი" ეკა ხოფერიამ დახურა. მას დიდი გავლენა ჰქონდა იმ დროს არხზე და ჩათვალა, რომ ეს გადაცემა არ სჭირდებოდა, ამ გადაცემაზე კი მუშაობდნენ - გიორგი მგელაძე, სალომე ჯაში, ნინია კაკაბაძე, ირმა ნადირაშვილი, მაკა ფანქველაშვილი, ლიკა ხურციძე, მოკლედ, ძალიან კარგი შემადგენლობა ვიყავით. გადამიყვანეს "კურიერში". ეკა ხოფერიასთან ექვსი თვე გავძელი. მერე წამოვედი. მან უხეში ფორმით დაიწყო ჩემი არა მარტო კრიტიკა, არამედ შევიწროებაც.

- შეგიძლიათ უფრო დაწვრილებით გვიამბოთ, რამდენად უხეში ფორმით მოგმართავდათ ეკა ხოფერია?

- ყვირილით მომმართავდა. მის ასეთ საქციელს თანამშრომლები წლების განმავლობაში უძლებდნენ. მე კი ამას ვერ გავუძელი და ერთ დღეს, 2006 წლის ივნისის ბოლოს, უბრალოდ აღარ წავედი სამსახურში. ზუსტად მაშინ "პირველ არხზე" კონკურსი გამოაცხადა თამარ კინწურაშვილმა და მათთან მივედი, სადაც სამი წელი ვიმუშავე "მოამბეში".

- ეკა ხოფერიასთან დაძაბული ურთიერთობა დღემდე გრძელდება?

- მასთან არანაირი ურთიერთობა არ მაქვს. არ მომწონდა ეკა, როგორც მენეჯერი. ჩემთვის მიუღებელი იყო მისი სარედაქციო პოლიტიკა, მისი მუშაობის მეთოდები და კოლეგებთან ურთიერთობები. მე გამონაკლისი არ ვარ. ეკა ხოფერიას არაერთი ჟურნალისტი გაექცა. მათ შორის იყვნენ ნინო ორჯონიკიძე და თიკო ფეიქრიშვილი.

- გიორგი არველაძის "იმედი" რატომ არ მოგეწონათ? თქვენი ასეთი განწყობა "იმედის" მიმართ "მოდელირებულ ქრონიკას" ხომ არ უკავშირდება?

- "იმედში" ძალიან რომანტიკულად მივედი ჩემს კოლეგა ეკა წამალაშვილთან ერთად. თავიდან ყველაფერი სხვაგვარად დავგეგმეთ და მერე ყველაფერი შეიცვალა. მუშაობის პროცესში აღმოვაჩინეთ, რომ ის სარედაქციო პოლიტიკა, რაც გიორგის სურდა, ჩვენთვის მაინცდამაინც მისაღები არ იყო. ვერ ვთანხმდებოდით ფუნდამენტურ საკითხებზე, ამიტომაც წამოვედი "იმედიდან". იმ არხზე ჩემი ადგილი უბრალოდ არ იყო.

- "მოდელირებულ ქრონიკასთან" დაკავშირებით ალბათ დღემდე გიწევთ პასუხის გაცემა, და ალბათ დღემდე გეკითხებიან, რატომ წახვედით ამ ნაბიჯზე.

- ნამდვილად ასეა. ადამიანებს დღემდე აქვთ შეკითხვები, რატომ აღმოვჩნდი ამ პროექტში. მე ვიყავი თოქშოუს წამყვანი, რომლის ფარგლებშიც წარვადგინეთ საინფორმაციო სამსახურის ჯგუფის მიერ მომზადებული "ქრონიკა". ჩვენ ვგეგმავდით გადაცემის მომზადებას ქართული სახელმწიფოს პოტენციურ საფრთხეებზე. საინფორმაციო სამსახურმა და არხის ხელმძღვანელობამ გადაწყვიტეს, რომ ცალკე, საინფორმაციოს უნდა მოემზადებინა სპეციალური გადაცემა ამ თემაზე. გადაწყდა, რომ ამ ყველაფერს მისცემდნენ მოდელირების ფორმას. ამაში განსაკუთრებული არაფერი ყოფილა. ეს ლეგიტიმური ჟურნალისტური ჟანრია.

- თუმცა უდავოდ იყო დაშვებული ჟურნალისტური შეცდომები.

- დარღვევა ნამდვილად იყო. არ დაადეს ტიტრი, სადაც იქნებოდა წარწერა, რომ "ქრონიკა" იყო მოდელირებული. ეთერში რომ ვიყავი, არც კი ვიცოდი, რომ ტიტრი არ იდო ეკრანზე. საეთეროში როდესაც ხარ, შიდა სიგნალი შემოდის მონიტორზე და შიდა სიგნალს ტიტრები არ ადევს. ეს ყველა ტელევიზიაში მომუშავემ იცის.

- "მოდელირებული ქრონიკის" ეთერში გასვლიდან ორ წელზე მეტი გავიდა. გინანიათ ამ შოუს წაყვანა?

- რა თქმა უნდა, ეს არასასიამოვნო იყო ჩემთვის. მთელი დარტყმა მე მივიღე. გადაცემას ჩემთვის პოზიტივი არ მოუტანია. "მოდელირებული ქრონიკიდან" ნერვიულობისა და უსიამოვნების გარდა არაფერი მიმიღია. დღემდე მიწევს თავის მართლება, რომ მე არ ვიყავი მაყურებლის შეშინების ინიციატორი ან მომხრე. რომ შემძლებოდა, ამ ყველაფერს შევეწინააღმდეგებოდი. თუმცა იმის წინააღმდეგი არ ვარ და არც ვიყავი, რომ საფრთხეებზე მოდელირებული გადაცემა გაკეთებულიყო. ზურაბ ნოღაიდელმა იმ პერიოდში არაერთხელ თქვა, რომ თუ ოპოზიცია არ გაიმარჯვებდა, არეულობა დაიწყებოდა. ამ საფრთხის მოდელირება იყო იმ გადაცემაში. ჩემს გადაცემას კი ერქვა "სპეციალური რეპორტაჟი", რომელიც ყველასთვის შემდგომ "მოდელირებულ ქრონიკასთან" ასოცირდებოდა.

- "სპეციალური რეპორტაჟი" "იმედ­ზე" ახლაც გადის...

- კი, ახლა სხვა წამყვანი ჰყავს და სხვა დატვირთვა აქვს ამ გადაცემას. ჩემს დროს ცოტა სხვანაირი გადაცემა იყო, ახლა გაცილებით "ყვითელია" და გაცილებით მეტი მაყურებელიც ჰყავს.

- რატომღაც ისე მოხდა, რომ "მოდელირებულ ქრონიკასაც" ბევრი მაყურებელი ჰყავდა...

- სხვათა შორის, ბევრი მაყურებელი არც "მოდელირებულ ქრონიკას" ჰყავდა და არც იმ თოქშოუს. სკანდალი ამბის ზეპირმა გავრცელებამ გამოიწვია. ორი კვირის მერე გადაცემა "სპეციალური რეპორტაჟი" ჩვეულებრივ ფორმატში გაგრძელდა და ჩემთვის გასაოცარი ის იყო, რომ იმ გადაცემას ბევრი მაყურებელი ჰყავდა. გიორგი არველაძეს უნდოდა, რომ მის არხზე მთავარ გადაცემებს ბევრი მაყურებელი ჰყოლოდა. ეს ტელევიზიის, როგორც ბიზნესის პრინციპია. ამიტომ "სპეციალური რეპორტაჟი" გახდა "ყვითელი". პირადად მე არ მქონდა იმის სურვილი, რომ "ყვითელ" გადაცემაში მემუშავა.

- ამჟამად რას საქმიანობთ?

- "იმედის" მერე ორი თვე უმუშევარი ვიყავი. 2010 წლის ოქტომბერში ბრიტანული მენეჯმენტი ჩაუდგა სათავეში ტელეარხს "პიკს" და მათ მიმიღეს კონკურსის წესით. ტელეკომპანია "პიკში" პროდაქშენის პოლიტიკური გადაცემების მთავარი პროდიუსერი ვარ. ამასობაში "ჯიპა"-ში საერთაშორისო პოლიტიკის მაგისტრის ხარისხი დავიცავი დემოკრატიის და სახელმწიფოს ურთიერთქმედების თემაზე.

- "ყვითელი" შოუ რომ წაიყვანოთ, რომელიც, როგორც თქვით, გადაცემის რეიტინგის გარანტიაა, არ გიფიქრიათ?

- რუსული კარგად ვიცი, მაგრამ არც რუსულ სკოლაში მივლია და არც რუსულენოვან ოჯახში გავზრდილვარ. ამიტომ "პიკზე" გადაცემის წაყვანას ვერ გავრისკავდი. რეიტინგი კარგია, მაგრამ ის ჩემთვის თვითმიზანი არაა, ისევე, როგორც ეთერში მუშაობა. ფართო პროფილის ჟურნალისტი ვარ. შემიძლია ეთერში მუშაობაც, თოქშოუს წაყვანაც და რეპორტაჟების მომზადებაც, მაგრამ ამ ეტაპზე არხის პროდაქშენში მუშაობა სავსებით მისაღებია.

მერი კობიაშვილი

ჟურნალი "რეიტინგი"

(გამოდის ორშაბათობით)

"იბერიას" ჟურნალისტები განცხადებას ავრცელებენ

უჩა მამაცაშვილი "იბერიასა" და "ომეგა ჯგუფის" ირგვლივ მიმდინარე პროცესებზე პროკურატურას მიმართავს

ქართული ტელევიზიების მეპატრონეები, მათი ინტერესები და გავლენები