სამართალი
საზოგადოება
Faceამბები
მსოფლიო
მოზაიკა
კულტურა/შოუბიზნესი
სამხედრო
სპორტი
კონფლიქტები
რამდენი გაკვეთილი უნდა ჩატარდეს დისტანციურად დღეში და როგორი უნდა იყოს მათი ხანგრძლივობა - განათლების მინისტრმა წესები და პირობები დაამტკიცა
რამდენი გაკვეთილი უნდა ჩატარდეს დისტანციურად დღეში და როგორი უნდა იყოს მათი ხანგრძლივობა - განათლების მინისტრმა წესები და პირობები დაამტკიცა

სა­ქარ­თვე­ლოს გა­ნათ­ლე­ბის, მეც­ნი­ე­რე­ბის, კულ­ტუ­რი­სა და სპორ­ტის მი­ნის­ტრმა მი­ხე­ილ ჩხენ­კელ­მა ზო­გადსა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო და­წე­სე­ბუ­ლე­ბებ­ში სას­წავ­ლო პრო­ცე­სის დის­ტან­ცი­უ­რად წარ­მარ­თვი­სა და მი­ღე­ბუ­ლი შე­დე­გე­ბის შე­ფა­სე­ბის წე­სე­ბი და პი­რო­ბე­ბი და­ამ­ტკი­ცა.

დო­კუ­მენ­ტის მი­ხედ­ვით, სკო­ლა­ში დის­ტან­ცი­უ­რი სწავ­ლე­ბა შე­იძ­ლე­ბა გან­ხორ­ცი­ელ­დეს შემ­დე­გი მო­დე­ლე­ბის გა­მო­ყე­ნე­ბით:

ა) სრუ­ლად ელექტრო­ნუ­ლად, სინ­ქრო­ნუ­ლად, რაც გუ­ლის­ხმობს სა­გაკ­ვე­თი­ლო პრო­ცეს­ში სა­მი­ნის­ტროს მიერ რე­კო­მენ­დე­ბუ­ლი რო­მე­ლი­მე ელექტრო­ნუ­ლი პლატ­ფორ­მის გა­მო­ყე­ნე­ბით ყვე­ლა მოს­წავ­ლი­სა და მას­წავ­ლებ­ლის ერ­თდრო­უ­ლად ჩარ­თვას; ბ) სრუ­ლად ელექტრო­ნუ­ლად, ასინ­ქრო­ნუ­ლად, რაც გუ­ლის­ხმობს ტელე/ვი­დე­ო­გაკ­ვე­თი­ლე­ბის ან ხელ­მი­საწ­ვდო­მი სხვა ელექტრო­ნუ­ლი პლატ­ფორ­მე­ბის ან/და ციფ­რუ­ლი რე­სურ­სე­ბის გა­მო­ყე­ნე­ბით სწავ­ლა-სწავ­ლე­ბას; გ) ჰიბ­რი­დუ­ლად, რაც გუ­ლის­ხმობს სრუ­ლად ელექტრო­ნუ­ლი სინ­ქრო­ნუ­ლი ან/და ასინ­ქრო­ნუ­ლი და დას­წრე­ბით სწავ­ლე­ბის კომ­ბი­ნი­რე­ბუ­ლად გა­მო­ყე­ნე­ბას, რაც შე­იძ­ლე­ბა იყოს დი­ფე­რენ­ცი­რე­ბუ­ლი საგ­ნე­ბის, კლა­სე­ბი­სა და გა­ნა­ყო­ფე­ბის მი­ხედ­ვით.

სინ­ქრო­ნუ­ლი ელექტრო­ნუ­ლი სწავ­ლე­ბის შემ­თხვე­ვა­ში სკო­ლა ად­გენს სას­კო­ლო სა­ა­თობ­რივ ბა­დეს. ამ დროს მო­ზარ­დის ფი­ზი­კუ­რი და ფსი­ქო­ლო­გი­უ­რი შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბის გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბით, სარ­ე­კო­მენ­და­ციო დატ­ვირ­თვის (გაკ­ვე­თი­ლებ­ზე გა­ტა­რე­ბუ­ლი ას­ტრო­ნო­მი­უ­ლი სა­ა­თე­ბის) რა­ო­დე­ნო­ბა არის შემ­დე­გი:

I- IV კლას­ში 1 სა­ა­თი, V- IX კლას­ში 1.5 სა­ა­თი. X-XII კლას­ში კი 2 სა­ა­თი.

დის­ტან­ცი­უ­რი გაკ­ვე­თი­ლე­ბის რე­კო­მენ­დე­ბუ­ლი ხან­გრძლი­ვო­ბა არის შემ­დე­გი:

ა) I-IV კლა­სებ­ში – 15-20 წუთი;

ბ) V-IX კლა­სებ­ში – 25-30 წუთი;

გ) X-XII კლა­სებ­ში – 35-40 წუთი.

რე­კო­მენ­დე­ბუ­ლია დღე­ში არა­უ­მე­ტეს 3 გაკ­ვე­თი­ლის ჩა­ტა­რე­ბა.

გარ­და ამი­სა, დო­კუ­მენ­ტის მი­ხედ­ვით, რე­კო­მენ­დე­ბუ­ლია და­გეგ­მი­ლი გაკ­ვე­თი­ლი შე­ი­ცავ­დეს სხვა­დას­ხვა ინ­ტე­რაქ­ტი­ულ ტექ­ნი­კას, მათ შო­რის, 10-15-წუ­თი­ან შეს­ვე­ნე­ბას ფი­ზი­კუ­რი აქ­ტი­ვო­ბით. პე­რი­ო­დუ­ლად შე­იძ­ლე­ბა ჩა­ტარ­დეს თვა­ლის ვარ­ჯი­ში, მაგ.: ეკ­რა­ნი­დან მზე­რის გა­და­ტა­ნა შორს მდე­ბა­რე სა­გან­ზე, თვა­ლის 5-6-ჯერ და­ხამ­ხა­მე­ბა.

სა­ჯა­რო სკო­ლა­ში ჰიბ­რი­დუ­ლი დის­ტან­ცი­უ­რი სწავ­ლე­ბის შემ­თხვე­ვა­ში და­საშ­ვე­ბია კლა­სის გა­ყო­ფა დას­წრე­ბით გაკ­ვე­თი­ლე­ბის და­გეგ­მვი­სას, ხოლო დის­ტან­ცი­უ­რი გაკ­ვე­თი­ლე­ბის ჩა­ტა­რე­ბა რე­კო­მენ­დე­ბუ­ლია მთე­ლი საკ­ლა­სო ჯგუ­ფის­თვის

სკო­ლა ვალ­დე­ბუ­ლია მაქ­სი­მა­ლუ­რი ძა­ლის­ხმე­ვა გა­მო­ი­ყე­ნოს იმი­სათ­ვის, რომ I-IV კლა­სე­ბის მოს­წავ­ლე­ე­ბის­თვის უზ­რუნ­ველ­ყოს დას­წრე­ბით სას­წავ­ლო პრო­ცე­სი.

სკო­ლა ვალ­დე­ბუ­ლია, მაქ­სი­მა­ლუ­რი ძა­ლის­ხმე­ვა გა­მო­ი­ყე­ნოს იმი­სათ­ვის, რომ სკო­ლის სივ­რცე­ში უზ­რუნ­ველ­ყოს სპე­ცი­ა­ლუ­რი სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო სა­ჭი­რო­ე­ბის მქო­ნე მოს­წავ­ლე­ე­ბის­თვის, მათი სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო სა­ჭი­რო­ე­ბე­ბის შე­სა­ბა­მი­სი მომ­სა­ხუ­რე­ბის მი­წო­დე­ბა.

სკო­ლა ვალ­დე­ბუ­ლია სის­ტე­მა­ტუ­რად აწარ­მო­ოს მოს­წავ­ლე­თა დის­ტან­ცი­ურ გაკ­ვე­თი­ლებ­ზე დას­წრე­ბის აღ­რი­ცხვა სა­მი­ნის­ტროს მიერ დად­გე­ნი­ლი წე­სით.

კლა­სის დამ­რი­გე­ბე­ლი ვალ­დე­ბუ­ლია და­ად­გი­ნოს მოს­წავ­ლის მიერ დის­ტან­ცი­უ­რი გაკ­ვე­თი­ლის გაც­დე­ნის მი­ზე­ზე­ბი.

სკო­ლა­ში დის­ტან­ცი­უ­რი სწავ­ლე­ბის დროს მოს­წავ­ლე­თა შე­ფა­სე­ბა წარ­მო­ებს რო­გორც გან­მსა­ზღვრე­ლი, ასე­ვე გან­მა­ვი­თა­რე­ბე­ლი ფორ­მით ეროვ­ნუ­ლი სას­წავ­ლო გეგ­მის შე­სა­ბა­მი­სად.

მოს­წავ­ლის კა­ნო­ნი­ე­რი წარ­მო­მად­გე­ნე­ლი ვალ­დე­ბუ­ლია:

ა) შე­საძ­ლებ­ლო­ბის ფარ­გლებ­ში უზ­რუნ­ველ­ყოს და ხელი შე­უ­წყოს მოს­წავ­ლის ჩარ­თუ­ლო­ბას დის­ტან­ცი­ურ სას­წავ­ლო პრო­ცეს­ში, ხელი შე­უ­წყოს მოს­წავ­ლეს და­მო­უ­კი­დებ­ლად სწავ­ლის უნა­რის გა­მო­მუ­შა­ვე­ბა­ში; ბ) ითა­ნამ­შრომ­ლოს სკო­ლას­თან და და­ეხ­მა­როს მოს­წავ­ლეს სკო­ლის მიერ და­სა­ხუ­ლი სას­წავ­ლო მიზ­ნე­ბის მიღ­წე­ვა­ში; გ) თვალ­ყუ­რი ადევ­ნოს მოს­წავ­ლეს და დრო­უ­ლად შე­ა­ტყო­ბი­ნოს სკო­ლას დის­ტან­ცი­ურ სას­წავ­ლო პრო­ცეს­ში რა­ი­მე ფორ­მით ძა­ლა­დობ­რი­ვი ქმე­დე­ბის, მათ შო­რის, კი­ბერ­ბუ­ლინ­გის და­ფიქ­სი­რე­ბის­თა­ნა­ვე; დ) შე­ა­ტყო­ბი­ნოს სკო­ლას დის­ტან­ცი­ურ სას­წავ­ლო პრო­ცეს­ში ჩარ­თვას­თან და­კავ­ში­რე­ბით არ­სე­ბუ­ლი სირ­თუ­ლე­ე­ბის შე­სა­ხებ და ითა­ნამ­შრომ­ლოს სკო­ლას­თან სირ­თუ­ლის დაძ­ლე­ვის გზის მო­ძებ­ნა­ში.

მი­ნის­ტრის ბრძა­ნე­ბის მი­ხედ­ვით, დის­ტან­ცი­უ­რი სწავ­ლე­ბის რო­მე­ლი­მე მო­დელ­ზე გა­დას­ვლის წი­ნა­პი­რო­ბე­ბი შე­იძ­ლე­ბა იყოს:

ა) სკო­ლა­ში/და­სახ­ლე­ბა­ში/მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტეტ­ში/ქვე­ყა­ნა­ში არ­სე­ბუ­ლი სხვა­დას­ხვა გა­დამ­დე­ბი და­ა­ვა­დე­ბით გა­მოწ­ვე­უ­ლი მდგო­მა­რე­ო­ბი­სას დად­გე­ნი­ლი დრო­ე­ბი­თი შე­ზღუდ­ვე­ბი;

ბ) რთუ­ლი მე­ტე­ო­რო­ლო­გი­უ­რი/ექ­სტრე­მა­ლუ­რი პი­რო­ბე­ბით ან ბუ­ნებ­რი­ვი კა­ტას­ტრო­ფე­ბით გა­მოწ­ვე­უ­ლი დრო­ე­ბი­თი შე­ზღუდ­ვე­ბი;

გ) სკო­ლა­ში მიმ­დი­ნა­რე და­გეგ­მი­ლი სა­რე­ა­ბი­ლი­ტა­ციო სა­მუ­შა­ო­ე­ბის და­გეგ­მილ ვა­დებ­ში შე­უს­რუ­ლებ­ლო­ბი­სას ან გა­და­უ­დე­ბე­ლი სა­რე­ა­ბი­ლი­ტა­ციო-სამ­შე­ნებ­ლო სა­მუ­შა­ო­ე­ბის წარ­მო­ე­ბი­სას;

დ) ცალ­კე­ულ სა­გან­ში/საგ­ნებ­ში ადა­მი­ა­ნუ­რი რე­სურ­სის (მას­წავ­ლებ­ლის) დე­ფი­ცი­ტი;

ე) ცალ­კე­ულ სა­გან­ში/საგ­ნებ­ში თა­ნა­მედ­რო­ვე ინო­ვა­ცი­უ­რი სას­წავ­ლო ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბის და­ნერგვა ან სკო­ლის მიერ სხვა და­სა­ბუ­თე­ბუ­ლი მო­თხოვ­ნის შემ­თხვე­ვა­ში.

???
0

სწავლის დონე კატასტროფულად დაეცემა, დროზე თუ არ მიეხედა საქმეს რამოდენიმე თაობა უცოდინარი და უმდაბლესი განათლების იქნება!!!

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ენტონი ფაუჩი მიმართვას ავრცელებს - "აიცერი, თუ არ ხარ აცრილი და მიიღე "ბუსტერ" დოზა, თუ უკვე აცრილი ხარ"
ავტორი:

რამდენი გაკვეთილი უნდა ჩატარდეს დისტანციურად დღეში და როგორი უნდა იყოს მათი ხანგრძლივობა - განათლების მინისტრმა წესები და პირობები დაამტკიცა

რამდენი გაკვეთილი უნდა ჩატარდეს დისტანციურად დღეში და როგორი უნდა იყოს მათი ხანგრძლივობა - განათლების მინისტრმა წესები და პირობები დაამტკიცა

საქართველოს განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის მინისტრმა მიხეილ ჩხენკელმა ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში სასწავლო პროცესის დისტანციურად წარმართვისა და მიღებული შედეგების შეფასების წესები და პირობები დაამტკიცა.

დოკუმენტის მიხედვით, სკოლაში დისტანციური სწავლება შეიძლება განხორციელდეს შემდეგი მოდელების გამოყენებით:

ა) სრულად ელექტრონულად, სინქრონულად, რაც გულისხმობს საგაკვეთილო პროცესში სამინისტროს მიერ რეკომენდებული რომელიმე ელექტრონული პლატფორმის გამოყენებით ყველა მოსწავლისა და მასწავლებლის ერთდროულად ჩართვას; ბ) სრულად ელექტრონულად, ასინქრონულად, რაც გულისხმობს ტელე/ვიდეოგაკვეთილების ან ხელმისაწვდომი სხვა ელექტრონული პლატფორმების ან/და ციფრული რესურსების გამოყენებით სწავლა-სწავლებას; გ) ჰიბრიდულად, რაც გულისხმობს სრულად ელექტრონული სინქრონული ან/და ასინქრონული და დასწრებით სწავლების კომბინირებულად გამოყენებას, რაც შეიძლება იყოს დიფერენცირებული საგნების, კლასებისა და განაყოფების მიხედვით.

სინქრონული ელექტრონული სწავლების შემთხვევაში სკოლა ადგენს სასკოლო საათობრივ ბადეს. ამ დროს მოზარდის ფიზიკური და ფსიქოლოგიური შესაძლებლობების გათვალისწინებით, სარეკომენდაციო დატვირთვის (გაკვეთილებზე გატარებული ასტრონომიული საათების) რაოდენობა არის შემდეგი:

I- IV კლასში 1 საათი, V- IX კლასში 1.5 საათი. X-XII კლასში კი 2 საათი.

დისტანციური გაკვეთილების რეკომენდებული ხანგრძლივობა არის შემდეგი:

ა) I-IV კლასებში – 15-20 წუთი;

ბ) V-IX კლასებში – 25-30 წუთი;

გ) X-XII კლასებში – 35-40 წუთი.

რეკომენდებულია დღეში არაუმეტეს 3 გაკვეთილის ჩატარება.

გარდა ამისა, დოკუმენტის მიხედვით, რეკომენდებულია დაგეგმილი გაკვეთილი შეიცავდეს სხვადასხვა ინტერაქტიულ ტექნიკას, მათ შორის, 10-15-წუთიან შესვენებას ფიზიკური აქტივობით. პერიოდულად შეიძლება ჩატარდეს თვალის ვარჯიში, მაგ.: ეკრანიდან მზერის გადატანა შორს მდებარე საგანზე, თვალის 5-6-ჯერ დახამხამება.

საჯარო სკოლაში ჰიბრიდული დისტანციური სწავლების შემთხვევაში დასაშვებია კლასის გაყოფა დასწრებით გაკვეთილების დაგეგმვისას, ხოლო დისტანციური გაკვეთილების ჩატარება რეკომენდებულია მთელი საკლასო ჯგუფისთვის

სკოლა ვალდებულია მაქსიმალური ძალისხმევა გამოიყენოს იმისათვის, რომ I-IV კლასების მოსწავლეებისთვის უზრუნველყოს დასწრებით სასწავლო პროცესი.

სკოლა ვალდებულია, მაქსიმალური ძალისხმევა გამოიყენოს იმისათვის, რომ სკოლის სივრცეში უზრუნველყოს სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეებისთვის, მათი საგანმანათლებლო საჭიროებების შესაბამისი მომსახურების მიწოდება.

სკოლა ვალდებულია სისტემატურად აწარმოოს მოსწავლეთა დისტანციურ გაკვეთილებზე დასწრების აღრიცხვა სამინისტროს მიერ დადგენილი წესით.

კლასის დამრიგებელი ვალდებულია დაადგინოს მოსწავლის მიერ დისტანციური გაკვეთილის გაცდენის მიზეზები.

სკოლაში დისტანციური სწავლების დროს მოსწავლეთა შეფასება წარმოებს როგორც განმსაზღვრელი, ასევე განმავითარებელი ფორმით ეროვნული სასწავლო გეგმის შესაბამისად.

მოსწავლის კანონიერი წარმომადგენელი ვალდებულია:

ა) შესაძლებლობის ფარგლებში უზრუნველყოს და ხელი შეუწყოს მოსწავლის ჩართულობას დისტანციურ სასწავლო პროცესში, ხელი შეუწყოს მოსწავლეს დამოუკიდებლად სწავლის უნარის გამომუშავებაში; ბ) ითანამშრომლოს სკოლასთან და დაეხმაროს მოსწავლეს სკოლის მიერ დასახული სასწავლო მიზნების მიღწევაში; გ) თვალყური ადევნოს მოსწავლეს და დროულად შეატყობინოს სკოლას დისტანციურ სასწავლო პროცესში რაიმე ფორმით ძალადობრივი ქმედების, მათ შორის, კიბერბულინგის დაფიქსირებისთანავე; დ) შეატყობინოს სკოლას დისტანციურ სასწავლო პროცესში ჩართვასთან დაკავშირებით არსებული სირთულეების შესახებ და ითანამშრომლოს სკოლასთან სირთულის დაძლევის გზის მოძებნაში.

მინისტრის ბრძანების მიხედვით, დისტანციური სწავლების რომელიმე მოდელზე გადასვლის წინაპირობები შეიძლება იყოს:

ა) სკოლაში/დასახლებაში/მუნიციპალიტეტში/ქვეყანაში არსებული სხვადასხვა გადამდები დაავადებით გამოწვეული მდგომარეობისას დადგენილი დროებითი შეზღუდვები;

ბ) რთული მეტეოროლოგიური/ექსტრემალური პირობებით ან ბუნებრივი კატასტროფებით გამოწვეული დროებითი შეზღუდვები;

გ) სკოლაში მიმდინარე დაგეგმილი სარეაბილიტაციო სამუშაოების დაგეგმილ ვადებში შეუსრულებლობისას ან გადაუდებელი სარეაბილიტაციო-სამშენებლო სამუშაოების წარმოებისას;

დ) ცალკეულ საგანში/საგნებში ადამიანური რესურსის (მასწავლებლის) დეფიციტი;

ე) ცალკეულ საგანში/საგნებში თანამედროვე ინოვაციური სასწავლო ტექნოლოგიების დანერგვა ან სკოლის მიერ სხვა დასაბუთებული მოთხოვნის შემთხვევაში.

"ენგურჰესის" 4 თანამშრომელს კორონავირუსი დაუდასტურდა

ქორწილში სტუმრები ქუთაისიდან და ცაგერიდან იმყოფებოდნენ -  რატომ დაიკეტა რესტორანი "მრავალჟამიერი"?

ქუთაისის 32-ე სკოლის 21 თანაშრომელს, მათ შორის დირექტორს და მოადგილეს კორონავირუსი დაუდასტურდა