სამართალი
საზოგადოება
Faceამბები
მსოფლიო
მოზაიკა
კულტურა/შოუბიზნესი
სამხედრო
სპორტი
კონფლიქტები
"დიდუბის მეტროს ჰაბი დაუკავშირდება დიდ დიღომს..." - თბილისის სატრანსპორტო სისტემაში დაგეგმილი ცვლილებები
"დიდუბის მეტროს ჰაბი დაუკავშირდება დიდ დიღომს..." - თბილისის სატრანსპორტო სისტემაში დაგეგმილი ცვლილებები

თბი­ლი­სის მეტ­რომ შარ­შან 105 მი­ლი­ო­ნი მგზავ­რი გა­და­იყ­ვა­ნა.

იმა­ვე პე­რი­ოდ­ში მუ­ნი­ცი­პა­ლუ­რი ავ­ტო­ბუ­სით იმ­გზავ­რა 160 მი­ლი­ონ­მა კაც­მა, ხოლო 180 მი­ლი­ო­ნი მგზავ­რი ჰყავ­დათ მიკ­რო­ავ­ტო­ბუ­სებს. რად­გან ტაქ­სე­ბის ოფი­ცი­ა­ლუ­რი აღ­რი­ცხვა­ არ მიმ­დი­ნა­რე­ობს, უც­ნო­ბია, რამ­დე­ნი მო­ქა­ლა­ქე მგზავ­რობს საშ­უა­ლოდ წე­ლი­წად­ში ტაქ­სით.

თუმ­ცა ზო­გა­დი ტენ­დენ­ცია მი­უ­თი­თებს, რომ სა­ქა­ლა­ქო ტრან­სპორ­ტში მგზავ­რთნა­კა­დი ყო­ველ­წლი­უ­რად იზ­რდე­ბა. რამ­დე­ნად პა­სუ­ხობს დღეს არ­სე­ბუ­ლი მუ­ნი­ცი­პა­ლუ­რი ავ­ტო­პარ­კი მო­თხოვ­ნებს და რა იგეგ­მე­ბა სა­ქა­ლა­ქო ტრან­სპორ­ტის გან­ვი­თა­რე­ბის­თვის, ამ და სხვა თე­მებ­ზე სა­უ­ბა­რი თბი­ლი­სის ტრან­სპორ­ტის სა­ქა­ლა­ქო სამ­სა­ხუ­რის ხელ­მძღვა­ნელ მა­მუ­კა მუმ­ლა­ძეს­თან­ პე­კი­ნის ქუ­ჩა­ზე ცალ­მხრი­ვი მოძ­რა­ო­ბის შე­საძ­ლო და­წე­სე­ბი­დან და­ვი­წყეთ:

- პე­კი­ნის ქუჩა დე­და­ქა­ლა­ქის ერთ-ერთი მთა­ვა­რი სატ­რა­ნ­სპორ­ტო არ­ტე­რი­აა. ასე­თი ინტ­ენ­სი­ვო­ბით დატ­ვირ­თუ­ლი ქუჩა სა­ქარ­თვე­ლო­ში, ფაქ­ტობ­რი­ვად,­ არ არ­სე­ბობს. 1 სა­ათ­ში აქ 6 ათა­სამ­დე ავ­ტო­მო­ბი­ლი მოძ­რაო­ბს­.

პე­კი­ნის ქუ­ჩა­ზე სა­რე­ა­ბი­ლი­ტა­ციო სა­მუ­შა­ოს გამო შედ­გა დრო­ე­ბი­თი სატ­რან­სპორ­ტო სქე­მა და აღ­მოჩ­ნდა, რომ ეს სქე­მა­ კარ­გად მუ­შა­ობს. თუმ­ცა, მას მუდ­მი­ვი სახე რომ მივ­ცეთ, ამას ჯერ მუ­შა­ო­ბა სჭირ­დე­ბა. ამი­ტომ 10 აგ­ვის­ტოს­თვის მზად გვექ­ნე­ბა პე­კინ­ზე, შარ­ტა­ვა-კოს­ტა­ვა­სა და მიმ­დე­ბა­რე ქუ­ჩებ­ზე შეც­ვლი­ლი სატ­რან­სპორ­ტო მოძ­რა­ო­ბის სი­მუ­ლა­ცი­უ­რი სქე­მა და კომ­პი­უ­ტე­რუ­ლი პროგ­რა­მის მეშ­ვე­ო­ბით, რო­მე­ლიც რე­ა­ლურს 80%-ის სი­ზუს­ტით უახ­ლოვ­დე­ბა, ამ სქე­მის ეფექ­ტი­ა­ნო­ბის შე­ფა­სე­ბას შევ­ძლებთ.

სა­ბო­ლოო გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბის მი­ღე­ბამ­დე ამ სა­კი­თხზე ტრან­სპორ­ტის სა­ქა­ლა­ქო სამ­სა­ხურ­ში შექ­მნილ სა­მუ­შაო ჯგუფ­ში ექ­სპერ­ტებ­თან ვიმ­სჯე­ლებთ. თუმ­ცა, სა­უ­კე­თე­სო ექ­სპერ­ტი, ალ­ბათ, ეს რამ­დე­ნი­მეთ­ვი­ა­ნი პე­რი­ო­დი იქ­ნე­ბა,­ როცა ქუ­ჩებ­ზე შეც­ვლი­ლია მოძ­რა­ო­ბის მი­მართ­ულე­ბა და იმის მი­ხედ­ვით, თუ რო­გორ მუ­შა­ობს დრო­ე­ბი­თი სქე­მა, მი­ვი­ღებთ სა­ბო­ლოო გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბას.

ასე­ვე გა­და­სა­წყვე­ტი იქ­ნე­ბა,­ და­რჩე­ბა თუ არა პარ­კი­რე­ბის­ ად­გი­ლე­ბი პე­კი­ნის ქუ­ჩა­ზე.­ დღეს იქ სა­ერ­თოდ შე­ზღუ­დუ­ლია პარ­კი­რე­ბა, ასე­ვე ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის გა­ჩე­რე­ბა შე­ზღუ­დუ­ლია ბე­ქას ქუ­ჩა­ზე, რო­მე­ლიც ვაჟა-ფშა­ვე­ლა­სა და ყაზ­ბე­გის ქუ­ჩას აკავ­ში­რებს ერ­თმა­ნეთ­თან; დღის სა­ა­თებ­შია შე­ზღუ­დუ­ლი ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბის პარ­კი­რე­ბა შარ­ტა­ვა­სა და ბულ­აჩა­უ­რის ქუ­ჩებ­ზეც. ეს შე­ზღუდ­ვები დრო­ე­ბი­თი სქე­მის ნა­წი­ლია, მაგ­რამ იმა­ზეც ვმუ­შა­ობთ, რო­გორ მო­ე­წყო­ბა პარ­კი­რე­ბის სის­ტე­მა - გზის ორი­ვე მხა­რეს დარ­ჩე­ბა, მხო­ლოდ ერთი ზოლი იქ­ნე­ბა და სხვ. როცა პე­კი­ნის ქუ­ჩას ვაკ­ვირ­დებ­ოდით, ღა­მის სა­ა­თებ­ში თითო-ორო­ლა ავ­ტო­მო­ბი­ლი იდგა. შე­სა­ბა­მი­სად, აქ შე­საძ­ლე­ბე­ლია შე­ვე­გუ­ოთ პარ­კი­რე­ბის ად­გი­ლე­ბის შე­ზღუდ­ვას, თუმ­ცა ესეც მსჯე­ლო­ბის სა­გა­ნია.

- მეტ­როს სად­გურ "უნი­ვერ­სი­ტე­ტის" მშე­ნებ­ლო­ბა, ფაქ­ტობ­რი­ვად, დას­რულ­და და მალე 23-ე სად­გუ­რი შე­ე­მა­ტე­ბა ქა­ლაქს, კი­დევ ხომ არ იგეგ­მე­ბა მათი რა­ო­დე­ნო­ბის­ ზრდა?

- შარ­შან მეტ­როს 20 ვა­გო­ნის მო­დერ­ნი­ზა­ცია და კა­პი­ტა­ლუ­რი შე­კე­თე­ბა მოხ­და. ეს პრო­ცე­სი წლე­ულ­საც გრძელ­დე­ბა და კი­დევ 28 ვა­გო­ნი შე­კეთ­დე­ბა. გაზ­რდი­ლი მგზავ­რთნა­კა­დის გამო სა­ბურ­თა­ლოს ხაზ­ზე და­ე­მა­ტე­ბა ორი სამ­ვა­გო­ნი­ა­ნი შე­მად­გენ­ლო­ბა. თუ მო­თხოვ­ნა იქ­ნე­ბა, რამ­დე­ნი­მე შე­მად­გენ­ლო­ბას და­ვა­მა­ტებთ. გა­სათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბე­ლია, რომ პე­კი­ნის გა­ცალ­მხრი­ვე­ბის შემ­თხვე­ვა­ში, შე­საძ­ლოა, მეტ­როს მგზავ­რე­ბის რა­ო­დენ­ობა გა­ი­ზარ­დოს და ამ შემ­თხვე­ვა­შიც გვაქვს რე­სურ­სი, რომ პი­კის სა­ა­თებ­ში მეტ­როს მა­ტა­რებ­ლებს შო­რის ინ­ტერ­ვა­ლი 3,5-დან 2,5 წუ­თამ­დე შე­ვამ­ცი­როთ. და­გეგ­მი­ლი გვაქვს, რომ დი­დუ­ბის მეტ­როს ჰაბი და­უ­კავ­შირ­დეს­ დიდ დი­ღომს, სა­დაც შე­იძ­ლე­ბა მეტ­როს მი­წის­ზე­და ელექტროტ­რან­სპორ­ტი გან­ვი­თარ­დეს.

მო­გეხ­სე­ნე­ბათ, მიმ­დი­ნა­რე­ობს მუ­შა­ო­ბა თბი­ლი­სის გა­ნა­შე­ნი­ა­ნე­ბის გე­ნე­რა­ლურ გეგ­მა­ზე და წარ­ვად­გი­ნეთ ჩვე­ნი ხედ­ვა, რაც ით­ვა­ლის­წი­ნებს მეტ­როს გან­ვი­თა­რე­ბას, მათ შო­რის მეტ­რო­სად­გურ "ახ­მე­ტე­ლის" კი­დევ ერთი ამო­სას­ვლე­ლის აღ­დგე­ნას, რო­მე­ლიც ამ­ჟა­მად და­კონ­სერ­ვე­ბუ­ლია. უნდა ვი­ფიქ­როთ "მარ­ჯა­ნიშ­ვი­ლის" მეტ­როს მე­ო­რე ამო­სასვ­ლე­ლის აღ­დგე­ნა­ზეც, რო­მე­ლიც სა­ცხოვ­რე­ბელ სახ­ლებ­ში მო­ექ­ცა,­ მაგ­რამ შე­იძ­ლე­ბა გა­მო­სა­ვა­ლი მო­ი­ძებ­ნოს... მო­გეხ­სე­ნე­ბათ, ჩვენ ორი დეპო გვაქვს - ნა­ძა­ლა­დე­ვი­სა და გლ­და­ნის, სა­დაც მეტ­როს ვა­გო­ნე­ბი ჩერ­დე­ბა, უტარ­დე­ბათ ტექ­დათ­ვა­ლი­ე­რე­ბა და სხვ. არ­სე­ბობს კი­დევ ერთი დეპო, რო­მე­ლიც და­კონ­სერვდა და ნა­ძა­ლა­დე­ვის მეტ­რო­დან და­ახ­ლო­ე­ბით 300 მეტრშია. ეს არის უნი­კა­ლუ­რი ად­გი­ლი, რო­მე­ლიც გვი­რა­ბის სა­შუ­ა­ლე­ბით სა­ბურ­თა­ლოს ხაზს უკავ­შირ­დე­ბა და უფრო ახ­ლოს არის, ვიდ­რე ნა­ძა­ლა­დე­ვის დეპო. თუ ეს დეპო აღ­დგე­ბა, სა­ბურ­თა­ლოს ხა­ზის მეტ­როს ვა­გო­ნებს უფრო ახ­ლომ­დე­ბა­რე ობი­ექ­ტში მო­უ­წევთ გა­და­ად­გი­ლე­ბა, ამით გან­სა­ზღვრულ ეკო­ნო­მი­ას მი­ვი­ღებთ.

წა­ი­კი­თხეთ ინ­ტერ­ვიუ სრუ­ლად

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ენტონი ფაუჩი მიმართვას ავრცელებს - "აიცერი, თუ არ ხარ აცრილი და მიიღე "ბუსტერ" დოზა, თუ უკვე აცრილი ხარ"

"დიდუბის მეტროს ჰაბი დაუკავშირდება დიდ დიღომს..." - თბილისის სატრანსპორტო სისტემაში დაგეგმილი ცვლილებები

"დიდუბის მეტროს ჰაბი დაუკავშირდება დიდ დიღომს..." - თბილისის სატრანსპორტო სისტემაში დაგეგმილი ცვლილებები

თბილისის მეტრომ შარშან 105 მილიონი მგზავრი გადაიყვანა.

იმავე პერიოდში მუნიციპალური ავტობუსით იმგზავრა 160 მილიონმა კაცმა, ხოლო 180 მილიონი მგზავრი ჰყავდათ მიკროავტობუსებს. რადგან ტაქ­სების ოფიციალური აღრიცხვა­ არ მიმდინარეობს, უცნობია, რამდენი მოქალაქე მგზავრობს საშ­უალოდ წელიწადში ტაქსით.

თუმცა ზოგადი ტენდენცია მიუთითებს, რომ საქალაქო ტრანსპორტში მგზავრთნაკადი ყოველწლიურად იზრდება. რამდენად პასუხობს დღეს არსებული მუნიციპალური ავტოპარკი მოთხოვნებს და რა იგეგმება საქალაქო ტრანსპორტის განვითარებისთვის, ამ და სხვა თემებზე საუბარი თბილისის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურის ხელმძღვანელ მამუკა მუმლაძესთან­ პეკინის ქუჩაზე ცალმხრივი მოძრაობის შესაძლო დაწესებიდან დავიწყეთ:

- პეკინის ქუჩა დედაქალაქის ერთ-ერთი მთავარი სატრა­ნ­სპორტო არტერიაა. ასეთი ინტ­ენსივობით დატვირთული ქუჩა სა­ქართველოში, ფაქტობრივად,­ არ არსებობს. 1 საათში აქ 6 ათა­სამდე ავტომობილი მოძრაო­ბს­.

პეკინის ქუჩაზე სარეაბილიტაციო სამუშაოს გამო შედგა დროებითი სატრანსპორტო სქემა და აღმოჩნდა, რომ ეს სქემა­ კარგად მუშაობს. თუმცა, მას მუდმივი სახე რომ მივცეთ, ამას ჯერ მუშაობა სჭირდება. ამიტომ 10 აგვისტოსთვის მზად გვექნება პეკინზე, შარტავა-კოსტავასა და მიმდებარე ქუჩებზე შეცვლილი სატრანსპორტო მოძრაობის სიმულაციური სქემა და კომპიუტერული პროგრამის მეშვეობით, რომელიც რეალურს 80%-ის სიზუსტით უახლოვდება, ამ სქემის ეფექტიანობის შეფასებას შევძლებთ.

საბოლოო გადაწყვეტილების მიღებამდე ამ საკითხზე ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურში შექმნილ სამუშაო ჯგუფში ექსპერტებთან ვიმსჯელებთ. თუმცა, საუკეთესო ექსპერტი, ალბათ, ეს რამდენიმეთვიანი პერიოდი იქნება,­ როცა ქუჩებზე შეცვლილია მოძრაობის მიმართ­ულება და იმის მიხედვით, თუ როგორ მუშაობს დროებითი სქემა, მივიღებთ საბოლოო გადაწყვეტილებას.

ასევე გადასაწყვეტი იქნება,­ და­რჩება თუ არა პარკირების­ ადგილები პეკინის ქუჩაზე.­ დღეს იქ საერთოდ შეზღუდულია პარკირება, ასევე ავტომობილების გაჩერება შეზღუდულია ბექას ქუჩაზე, რომელიც ვაჟა-ფშაველასა და ყაზბეგის ქუჩას აკავშირებს ერთმანეთთან; დღის საათებშია შეზღუდული ავტომობილების პარკირება შარტავასა და ბულ­აჩაურის ქუჩებზეც. ეს შეზღუდ­ვები დროებითი სქემის ნაწილია, მაგრამ იმაზეც ვმუშაობთ, როგორ მოეწყობა პარკირების სისტემა - გზის ორივე მხარეს დარჩება, მხოლოდ ერთი ზოლი იქნება და სხვ. როცა პეკინის ქუჩას ვაკვირდებ­ოდით, ღამის საათებში თითო-ოროლა ავტომობილი იდგა. შესაბამისად, აქ შესაძლებელია შევეგუოთ პარკირების ადგილების შეზღუდვას, თუმცა ესეც მსჯელობის საგანია.

- მეტროს სადგურ "უნივერსიტეტის" მშენებლობა, ფაქტობრივად, დასრულდა და მალე 23-ე სადგური შეემატება ქალაქს, კიდევ ხომ არ იგეგმება მათი რაოდენობის­ ზრდა?

- შარშან მეტროს 20 ვაგონის მოდერნიზაცია და კაპიტალური შეკეთება მოხდა. ეს პროცესი წლეულსაც გრძელდება და კიდევ 28 ვაგონი შეკეთდება. გაზრდილი მგზავრთნაკადის გამო საბურთალოს ხაზზე დაემატება ორი სამვაგონიანი შემადგენლობა. თუ მოთხოვნა იქნება, რამდენიმე შემადგენლობას დავამატებთ. გასათვალისწინებელია, რომ პეკინის გაცალმხრივების შემთხვევაში, შესაძლოა, მეტროს მგზავრების რაოდენ­ობა გაიზარდოს და ამ შემთხვევაშიც გვაქვს რესურსი, რომ პიკის საათებში მეტროს მატარებლებს შორის ინტერვალი 3,5-დან 2,5 წუთამდე შევამციროთ. დაგეგმილი გვაქვს, რომ დიდუბის მეტროს ჰაბი დაუკავშირდეს­ დიდ დიღომს, სადაც შეიძლება მეტროს მიწისზედა ელექტროტრანსპორტი განვითარდეს.

მოგეხსენებათ, მიმდინარეობს მუშაობა თბილისის განაშენიანების გენერალურ გეგმაზე და წარვადგინეთ ჩვენი ხედვა, რაც ითვალისწინებს მეტროს განვითარებას, მათ შორის მეტროსადგურ "ახმეტელის" კიდევ ერთი ამოსასვლელის აღდგენას, რომელიც ამჟამად დაკონსერვებულია. უნდა ვიფიქროთ "მარჯანიშვილის" მეტროს მეორე ამოსასვ­ლელის აღდგენაზეც, რომელიც საცხოვრებელ სახლებში მოექცა,­ მაგრამ შეიძლება გამოსავალი მოიძებნოს... მოგეხსენებათ, ჩვენ ორი დეპო გვაქვს - ნაძალადევისა და გლდანის, სადაც მეტროს ვაგონები ჩერდება, უტარდებათ ტექდათვალიერება და სხვ. არსებობს კიდევ ერთი დეპო, რომელიც დაკონსერვდა და ნაძალადევის მეტროდან დაახლოებით 300 მეტრშია. ეს არის უნიკალური ადგილი, რომელიც გვირაბის საშუალებით საბურთალოს ხაზს უკავშირდება და უფრო ახლოს არის, ვიდრე ნაძალადევის დეპო. თუ ეს დეპო აღდგება, საბურთალოს ხაზის მეტროს ვაგონებს უფრო ახლომდებარე ობიექტში მოუწევთ გადაადგილება, ამით განსაზღვრულ ეკონომიას მივიღებთ.

წაიკითხეთ ინტერვიუ სრულად

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია

8-9 ოქტომბერს ძლიერი წვიმა და ქარია, 10-ში კვლავ გამოიდარებს - უახლოესი დღეების ამინდის პროგნოზი