სამართალი
საზოგადოება
Faceამბები
მსოფლიო
მოზაიკა
კულტურა/შოუბიზნესი
სამხედრო
სპორტი
კონფლიქტები
ეს უნდა იცოდეთ თუ დაზღვეული ხართ - რა უფლებები გაქვთ სადაზღვევო კომპანიასთან ურთიერთობისას
ეს უნდა იცოდეთ თუ დაზღვეული ხართ - რა უფლებები გაქვთ სადაზღვევო კომპანიასთან ურთიერთობისას

მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ სა­ქარ­თვე­ლო­ში და­ზღვე­ვის სის­ტე­მა ბოლო წლებ­ში საკ­მა­ოდ გან­ვი­თარ­და, ზო­გი­ერ­თი სა­და­ზღვე­ვო კომ­პა­ნია ცდი­ლობს თავი აა­რი­დოს და­კის­რე­ბულ მო­ვა­ლე­ო­ბებს.

რა დაბ­რკო­ლე­ბებს აწყდე­ბა ჩვე­ნი მო­სახ­ლე­ო­ბა სა­და­ზღვე­ვო კომ­პა­ნი­ებ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბი­სას? - ამის შე­სა­ხებ "ბიზ­ნესპრეს­ნი­უსს" ად­ვო­კა­ტი ირაკ­ლი უტი­აშ­ვი­ლი ესა­უბ­რე­ბა:

თუ დრო­უ­ლად არ და­რე­კავთ, და­ზღვე­ვის თან­ხას ვერ მი­ი­ღებთ

"კა­ნო­ნის მი­ხედ­ვით სა­და­ზღვე­ვო კომ­პა­ნია ვალ­დე­ბუ­ლია ბე­ნე­ფი­ცი­არს თან­ხა მა­შინ აუ­ნა­ზღა­უ­როს, როცა ამის სა­ჭი­რო­ე­ბა დად­გე­ბა. არა­და, რო­დე­საც სა­და­ზღვე­ვო თან­ხის ანა­ზღა­უ­რე­ბის დრო დგე­ბა, ყვე­ლა­ფერს აფუ­ჭებს ის, რომ ხელ­შეკ­რუ­ლე­ბა­ში კა­ბა­ლუ­რი პი­რო­ბე­ბია ჩა­დე­ბუ­ლი. კერ­ძოდ, მაქ­სი­მა­ლუ­რად შემ­ჭიდ­რო­ე­ბუ­ლია ვა­დე­ბი, როცა კლი­ენ­ტმა უნდა შე­ა­ტყო­ბი­ნოს კომ­პა­ნი­ას თა­ვი­სი პრობ­ლე­მის შე­სა­ხებ.

რო­გორც წესი, შე­ტყო­ბი­ნე­ბა ტე­ლე­ფო­ნით უნდა გან­ხორ­ცი­ელ­დეს. ხში­რად სა­და­ზღვე­ვო კომ­პა­ნია აცხა­დებს, რომ ამ პი­როვ­ნე­ბას კომ­პა­ნი­ა­ში სა­ერ­თოდ არ და­უ­რე­კავს და არა­ფე­რი შე­უ­ტყო­ბი­ნე­ბია. ეს ხე­ლოვ­ნუ­რად შექ­მნი­ლი ბა­რი­ე­რია, რომ­ლის გა­მოც და­ზღვე­უ­ლი იძუ­ლე­ბუ­ლია სა­ტე­ლე­ფო­ნო კომ­პა­ნი­ას მი­მარ­თოს და მი­ი­ღოს ინ­ფორ­მა­ცია თა­ვი­სი ზა­რის შე­სა­ხებ. გარ­და ამი­სა, სა­და­ზღვე­ვო კომ­პა­ნია ავალ­დე­ბუ­ლებს ბე­ნე­ფი­ცი­არს, რომ მან 30 დღის გან­მავ­ლო­ბა­ში წე­რი­ლო­ბით მი­მარ­თოს და სა­და­ზღვე­ვო თან­ხა მო­ი­თხო­ვოს, ბევ­რი ამ პი­რო­ბა­საც ვერ ას­რუ­ლებს".

კომ­პა­ნი­ე­ბი ისეთ დო­კუ­მენ­ტებს ითხო­ვენ, რომ­ლის მო­თხოვ­ნის უფ­ლე­ბაც არა აქვთ

" ხში­რად გვხვდე­ბა სი­ტუ­ა­ცია, რო­დე­საც ბე­ნე­ფი­ცი­არს ყვე­ლა პრო­ცე­დუ­რა შეს­რუ­ლე­ბუ­ლი აქვს, მაგ­რამ სა­და­ზღვე­ვო კომ­პა­ნია ხე­ლოვ­ნუ­რად შექ­მნი­ლი გზე­ბით ცდი­ლობს თან­ხა არ გა­და­ი­ხა­დოს. ათი­ო­დე დღის წინ პრე­ტენ­ზი­ით მო­მა­კი­თხა ერთ-ერთი მსხვი­ლი კომ­პა­ნი­ის კლი­ენ­ტმა, რო­მელ­საც ავ­ტო­საგ­ზაო შემ­თხვე­ვის გამო მან­ქა­ნა და­უ­ზი­ან­და.

სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბა და­ზღვე­უ­ლი იყო, მაგ­რამ კომ­პა­ნი­ამ კლი­ენტს ისე­თი დო­კუ­მენ­ტის წარ­მოდ­გე­ნა მოს­თხო­ვა, რო­მელ­საც არც ხელ­შეკ­რუ­ლე­ბა ით­ვა­ლის­წი­ნებს და არც სა­და­ზღვე­ვო ზი­ა­ნის გან­სა­ზღვრის­თვის აქვს მნიშ­ვნე­ლო­ბა. კერ­ძოდ, სა­და­ზღვე­ვო კომ­პა­ნი­ამ კლი­ენ­ტის­გან სა­ტე­ლე­ფო­ნო ზა­რე­ბის ამო­ნა­წე­რი მო­ი­თხო­ვა. ჯერ ერთი, ადა­მი­ა­ნის პი­რა­დი სა­უბ­რის მოს­მე­ნა და­უშ­ვე­ბე­ლია და მე­ო­რე - მსგავ­სი დო­კუ­მენ­ტის წარ­დგე­ნა სა­ერ­თოდ არ იყო სა­ჭი­რო. მოკ­ლედ რომ ვთქვათ, სა­და­ზღვე­ვო კომ­პა­ნი­ე­ბი ბე­ნე­ფი­ცი­ა­რებს ისეთ დო­კუ­მენ­ტებს სთხო­ვენ, რომ­ლის მო­თხოვ­ნის უფ­ლე­ბაც არა აქვთ".

რა უნდა გა­ვით­ვა­ლის­წი­ნოთ ჯან­მრთე­ლო­ბის და­ზღვე­ვი­სას

ჯან­მრთე­ლო­ბის და­ზღვე­ვის დროს ხში­რად ხდე­ბა ასე­თი რამ: გა­ნაგ­რძეთ კი­თხვა

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ენტონი ფაუჩი მიმართვას ავრცელებს - "აიცერი, თუ არ ხარ აცრილი და მიიღე "ბუსტერ" დოზა, თუ უკვე აცრილი ხარ"

ეს უნდა იცოდეთ თუ დაზღვეული ხართ - რა უფლებები გაქვთ სადაზღვევო კომპანიასთან ურთიერთობისას

ეს უნდა იცოდეთ თუ დაზღვეული ხართ - რა უფლებები გაქვთ სადაზღვევო კომპანიასთან ურთიერთობისას

მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში დაზღვევის სისტემა ბოლო წლებში საკმაოდ განვითარდა, ზოგიერთი სადაზღვევო კომპანია ცდილობს თავი აარიდოს დაკისრებულ მოვალეობებს.

რა დაბრკოლებებს აწყდება ჩვენი მოსახლეობა სადაზღვევო კომპანიებთან ურთიერთობისას? - ამის შესახებ "ბიზნესპრესნიუსს" ადვოკატი ირაკლი უტიაშვილი ესაუბრება:

თუ დროულად არ დარეკავთ, დაზღვევის თანხას ვერ მიიღებთ

"კანონის მიხედვით სადაზღვევო კომპანია ვალდებულია ბენეფიციარს თანხა მაშინ აუნაზღაუროს, როცა ამის საჭიროება დადგება. არადა, როდესაც სადაზღვევო თანხის ანაზღაურების დრო დგება, ყველაფერს აფუჭებს ის, რომ ხელშეკრულებაში კაბალური პირობებია ჩადებული. კერძოდ, მაქსიმალურად შემჭიდროებულია ვადები, როცა კლიენტმა უნდა შეატყობინოს კომპანიას თავისი პრობლემის შესახებ.

როგორც წესი, შეტყობინება ტელეფონით უნდა განხორციელდეს. ხშირად სადაზღვევო კომპანია აცხადებს, რომ ამ პიროვნებას კომპანიაში საერთოდ არ დაურეკავს და არაფერი შეუტყობინებია. ეს ხელოვნურად შექმნილი ბარიერია, რომლის გამოც დაზღვეული იძულებულია სატელეფონო კომპანიას მიმართოს და მიიღოს ინფორმაცია თავისი ზარის შესახებ. გარდა ამისა, სადაზღვევო კომპანია ავალდებულებს ბენეფიციარს, რომ მან 30 დღის განმავლობაში წერილობით მიმართოს და სადაზღვევო თანხა მოითხოვოს, ბევრი ამ პირობასაც ვერ ასრულებს".

კომპანიები ისეთ დოკუმენტებს ითხოვენ, რომლის მოთხოვნის უფლებაც არა აქვთ

" ხშირად გვხვდება სიტუაცია, როდესაც ბენეფიციარს ყველა პროცედურა შესრულებული აქვს, მაგრამ სადაზღვევო კომპანია ხელოვნურად შექმნილი გზებით ცდილობს თანხა არ გადაიხადოს. ათიოდე დღის წინ პრეტენზიით მომაკითხა ერთ-ერთი მსხვილი კომპანიის კლიენტმა, რომელსაც ავტოსაგზაო შემთხვევის გამო მანქანა დაუზიანდა.

სატრანსპორტო საშუალება დაზღვეული იყო, მაგრამ კომპანიამ კლიენტს ისეთი დოკუმენტის წარმოდგენა მოსთხოვა, რომელსაც არც ხელშეკრულება ითვალისწინებს და არც სადაზღვევო ზიანის განსაზღვრისთვის აქვს მნიშვნელობა. კერძოდ, სადაზღვევო კომპანიამ კლიენტისგან სატელეფონო ზარების ამონაწერი მოითხოვა. ჯერ ერთი, ადამიანის პირადი საუბრის მოსმენა დაუშვებელია და მეორე - მსგავსი დოკუმენტის წარდგენა საერთოდ არ იყო საჭირო. მოკლედ რომ ვთქვათ, სადაზღვევო კომპანიები ბენეფიციარებს ისეთ დოკუმენტებს სთხოვენ, რომლის მოთხოვნის უფლებაც არა აქვთ".

რა უნდა გავითვალისწინოთ ჯანმრთელობის დაზღვევისას

ჯანმრთელობის დაზღვევის დროს ხშირად ხდება ასეთი რამ: განაგრძეთ კითხვა

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია

8-9 ოქტომბერს ძლიერი წვიმა და ქარია, 10-ში კვლავ გამოიდარებს - უახლოესი დღეების ამინდის პროგნოზი