სამართალი
საზოგადოება
Faceამბები
მსოფლიო
მოზაიკა
კულტურა/შოუბიზნესი
სამხედრო
სპორტი
კონფლიქტები
ვართ თუ არა პაპუასები? - უცხოელის თვალით დანახული საქართველო
ვართ თუ არა პაპუასები? - უცხოელის თვალით დანახული საქართველო

იტა­ლი­ე­ლი ტო­მა­ზო დი ვივო რამ­დე­ნი­მე თვეა, თბი­ლის­ში ცხოვ­რობს, აქა­უ­რო­ბა ძა­ლი­ან მოს­წონს და თვლის, რომ მის­თვის სწო­რედ ის გა­რე­მოა, სა­დაც იმ გეგ­მებს გა­ნა­ხორ­ცი­ე­ლებს, რაც "უკვე ათ­ვი­სე­ბულ ევ­რო­პა­ში" შე­უძ­ლებ­ლად მი­აჩ­ნია.

ამ­ბობს, რომ სწო­რედ გან­ვი­თა­რე­ბად ქვე­ყა­ნა­ში შე­იძ­ლე­ბა ბევ­რი სა­ინ­ტე­რე­სო რა­მის გა­კე­თე­ბა და ცდი­ლობს, თბი­ლის­ში სა­კუ­თა­რი საქ­მი­ა­ნო­ბა წა­მო­ი­წყოს. იგი ფლო­რენ­ცი­ი­და­ნაა და იქა­ურ უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში ლექ­ცი­ებს კი­თხუ­ლობს. სა­ქარ­თვე­ლოს შე­სა­ხებ მე­გობ­რის­გან - მი­ხე­ილ ბაგ­რა­ტი­ო­ნის­გან ბევ­რი რამ შე­უ­ტყვია და იმ­დე­ნად და­ინ­ტე­რეს­და, აქ ჩა­მოს­ვლა გა­და­წყვი­ტა. სხვა­თა შო­რის, ჩვენს კულ­ტუ­რას სწო­რედ ბაგ­რა­ტი­ო­ნის­გან იც­ნობს საკ­მა­ოდ კარ­გად და ისიც კი იცის, რომ ქარ­თვე­ლებს შოთა რუს­თა­ვე­ლის "ვე­ფხის­ტყა­ო­სა­ნი" გვაქვს.

ტო­მა­ზო ძალ­ზე პო­ზი­ტი­უ­რი და მშვი­დი ადა­მი­ა­ნია და მარ­თა­ლია, მისი ენა არ მეს­მო­და, მაგ­რამ იტა­ლი­ურ სა­უ­ბარს დიდი სი­ა­მოვ­ნე­ბით ვუს­მენ­დი, ჩვე­ნი სა­ერ­თო მე­გო­ბა­რი ნიკა ესა­კია კი ქარ­თულ ენა­ზე მი­თარ­გმნი­და. ტო­მა­ზოს­თან ინ­ტერ­ვიუ მისი ქვეყ­ნით და­ვი­წყეთ და თბი­ლის­ში გან­სა­ხორ­ცი­ე­ლე­ბე­ლი გეგ­მე­ბის გარ­და, ევ­რო­პის იმ მი­ნუ­სებ­ზეც გვე­სა­უბ­რა, რაც ქარ­თვე­ლე­ბის­თვის ნაკ­ლე­ბად თვალ­ში სა­ცე­მია.

ტო­მა­ზო დი ვივო:

- ფლო­რენ­ცი­ე­ლი ვარ, თბი­ლის­ში ჩა­მოს­ვლამ­დე ბო­ლო­ნი­ა­ში ვცხოვ­რობ­დი, დოქ­ტო­რან­ტუ­რა ბო­ლო­ნი­ის უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში და­ვამ­თავ­რე და უკვე ხუთი თვეა, რაც აქ ვარ. პრო­ფე­სი­ით ფი­ლო­ლო­გი, პე­და­გო­გი, ფლო­რენ­ცი­ის ერთ-ერთ უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში ხე­ლოვ­ნე­ბის ის­ტო­რი­ას ვას­წავ­ლი, კერ­ძოდ, აღორ­ძი­ნე­ბის ეპო­ქის, ან­ტი­კუ­რი ხა­ნის დამ­წერ­ლო­ბებს. იტა­ლი­ა­ში ქარ­თვე­ლი მე­გო­ბა­რი მყავს, რო­მე­ლიც თქვე­ნი სა­მე­ფო გვა­რის წარ­მო­მად­გე­ნე­ლია - მი­ხე­ილ ბაგ­რა­ტი­ო­ნი, მას­თან ერ­თად ბევ­რგან მი­მოგ­ზა­უ­რია - საფ­რან­გეთ­შიც, იტა­ლი­ის სხვა­დას­ხვა ქა­ლაქ­შიც, სხვა ქვეყ­ნებ­შიც და ასე დავ­მე­გობ­რდით. ყო­ველ­თვის ვცდი­ლობ, საქ­მე­ში მა­მა­კა­ცე­ბი ჩავ­რთო, უფრო მე­ტად - მარ­ტო­ხე­ლე­ბი, რად­გან ვფიქ­რობ, უფრო სხვა და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა და პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბა აქვთ საქ­მი­სად­მი, სხვაგ­ვა­რად უდ­გე­ბი­ან და ვენ­დო­ბი. რო­გორც აღორ­ძი­ნე­ბის ეპო­ქა­ში, მა­მა­კა­ცი რომ იყო ცენ­ტრა­ლუ­რი ფი­გუ­რა (იცი­ნის). ჩემ­თვის გა­დამ­წყვე­ტი მნიშ­ვნე­ლო­ბა არა აქვს თბი­ლისს, ფლო­რენ­ცი­ას, სკო­ლას ან უნი­ვერ­სი­ტეტს - მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი ის ადა­მი­ა­ნე­ბია, რომ­ლე­ბიც პი­როვ­ნე­ბებს წარ­მო­ად­გე­ნენ, ავ­ტო­რი­ტე­ტუ­ლე­ბი არი­ან და ცოდ­ნა, გა­ნათ­ლე­ბა, ინ­ტე­ლექ­ტი გა­აჩ­ნი­ათ, ესაა ჩემ­თვის პრი­ო­რი­ტე­ტუ­ლი. თბი­ლი­სი მომ­წონს იმი­ტომ, რომ სა­ინ­ტე­რე­სო ადა­მი­ა­ნებს ვიც­ნობ, მათ, ვი­სი­თაც ეს ქა­ლა­ქი და­მა­მახ­სოვ­რდე­ბა.

- სა­ქარ­თვე­ლო­ში ჩა­მოს­ვლა რა­ტომ გა­და­წყვი­ტეთ?

- მი­ხე­ილ ბაგ­რა­ტი­ონ­მა სა­ქარ­თვე­ლოს ის­ტო­რი­ის და კულ­ტუ­რის შე­სა­ხებ იმ­დე­ნი რამ მი­ამ­ბო, და­ვინ­ტე­რეს­დი და სწო­რედ ამის გამო გა­დავ­წყვი­ტე, ჩა­მოვ­სუ­ლი­ყა­ვი და ქარ­თვე­ლე­ბი გა­მეც­ნო. ისეთ ადა­მი­ა­ნებს ვე­ძებ, ვი­საც აქვს პო­ტენ­ცი­ა­ლი და სა­შუ­ა­ლე­ბა, თა­ვის ქვე­ყა­ნა­ში საქ­მე კარ­გად აკე­თოს. ყვე­ლა ადა­მი­ა­ნი, რო­მელ­საც სურ­ვი­ლი აქვს, ცხოვ­რე­ბა­ში რა­ი­მეს მი­აღ­წი­ოს, აშშ-ში გარ­ბის, მდი­და­რი ქვე­ყა­ნაა და ბუ­ნებ­რი­ვია, მის მი­მართ ინ­ტე­რე­სიც დი­დია. ჩემი სო­ცი­ა­ლურ-პო­ლი­ტი­კუ­რი თე­ო­რია ბევ­რად გან­სხვა­ვე­ბუ­ლია, ამი­ტომ იქ წას­ვლა­ზე არ მი­ფიქ­რია. სიმ­დიდ­რე იქ კი არ არის, სა­დაც ბევ­რი ფუ­ლია, იქაა, სა­დაც გან­ვი­თა­რე­ბის მეტი შე­საძ­ლებ­ლო­ბაა.

- ამ მხრივ, სა­ქარ­თვე­ლო­ში რა პო­ტენ­ცი­ა­ლი და­ი­ნა­ხეთ?

- სა­ქარ­თვე­ლო აღ­მო­სავ­ლე­თის ქვე­ყა­ნაა, სა­დაც იმ სიმ­დიდ­რის კონ­ცენ­ტრა­ცია ხდე­ბა, რაც აღ­ვნიშ­ნე. ტექ­ნი­კუ­რი გან­ხრის რომ ვყო­ფი­ლი­ყა­ვი, აშშ-ში წა­ვი­დო­დი, მაგ­რამ ჰუ­მა­ნი­ტა­რი ვარ და ჩემი ინ­ტე­რე­სე­ბი გან­ვი­თა­რე­ბად ქვეყ­ნებს უფრო უკავ­შირ­დე­ბა. მა­გა­ლი­თად, საფ­რან­გე­თი, გერ­მა­ნია და ევ­რო­პის სხვა ქვეყ­ნე­ბი იმ­დე­ნა­დაა გან­ვი­თა­რე­ბუ­ლი, რომ ად­გი­ლი აღა­რაა რა­ღაც ახა­ლი წა­მო­ი­წყო, გა­ნა­ვი­თა­რო. აქ კი სა­მუ­შაო ად­გი­ლე­ბია შე­საქ­მნე­ლი, საქ­მის წა­მო­წყე­ბის, ინ­ვეს­ტი­ცი­ის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბის ბევ­რი სა­შუ­ა­ლე­ბაა.

- თქვენ რისი გა­კე­თე­ბა გსურთ თბი­ლის­ში? რა კონ­კრე­ტუ­ლი მი­სია და გეგ­მა გაქვთ?

- თბი­ლი­სი ძა­ლი­ან მდი­და­რია იმ კუ­თხით, რა­ზეც მე ვსა­უბ­რობ, იმ ჰუ­მა­ნის­ტურ იდე­ებს, რაც მე მაქვს, აქ უფრო გა­ვა­ვი­თა­რებ, ვიდ­რე - იტა­ლი­ა­ში, ზო­გა­დად, ევ­რო­პა­ში, იქ ამის შე­საძ­ლებ­ლო­ბა აღარ არის. იქ სულ მან­ქა­ნე­ბი, ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბი, ბი­ო­როკ­რა­ტუ­ლი სა­ზო­გა­დო­ე­ბაა და რთუ­ლია. ერ­თის მხრივ, სა­ქარ­თვე­ლო კულ­ტუ­რის მხრივ ძა­ლი­ან წინ წა­სუ­ლი და გან­ვი­თა­რე­ბუ­ლი ქვე­ყა­ნაა, მაგ­რამ მე­ო­რეს მხრივ, მა­გა­ლი­თად ეკო­ნო­მი­კუ­რად, ძა­ლი­ან უკა­ნაა. მე რაც და­ვი­ნა­ხე, სა­ქარ­თვე­ლო დღეს გან­ვი­თა­რე­ბის სწორ გზა­ზე დგას და მინ­და გი­თხრათ, რომ დიდი შეც­დო­მა იქ­ნე­ბა, თუ ისეთ­ნა­ი­რად გან­ვი­თა­რე­ბას გა­და­წყვეტს, რო­გო­რიც დღეს ევ­რო­პაა. მა­გა­ლი­თად, ჰე­გე­ლის იდე­ო­ლო­გი­ით, ევ­რო­პას უკვე თა­ვი­სი "სი­ცო­ცხლის და­სას­რუ­ლი და­უდ­გა". ის დღეს ჩემ­თვის ცხო­ვე­ლია, რო­მე­ლიც უკვე კვდე­ბა (იცი­ნის).

- იტა­ლი­ა­ზეც ამას იტყვით?

- აი, მა­გა­ლი­თად, ჩვენს ნი­კას (ესა­კია) იტა­ლია ისე­თი წარ­მო­უდ­გე­ნია, რო­გო­რიც არ არ­სე­ბობს (იცი­ნის). გირ­ჩევთ, არ გიყ­ვარ­დეთ (იცი­ნის), მაგ­რამ ის­წავ­ლეთ ის იტა­ლია, რო­მე­ლიც წარ­სულ­ში იყო, თა­ვი­სი დი­ა­დი კულ­ტუ­რით, აღორ­ძი­ნე­ბის ეპო­ქის და­სას­რუ­ლამ­დე. მე ლი­ტე­რა­ტუ­რა მა­ინ­ტე­რე­სებს, მაგ­რამ მხო­ლოდ ჩემი ქვეყ­ნის არა, ფრან­გუ­ლიც, გერ­მა­ნუ­ლიც და სხვა. აღორ­ძი­ნე­ბის ეპო­ქის დრო­ინ­დე­ლი კულ­ტუ­რა ჩემი ფა­ვო­რი­ტია. მე ისე­თი ხე­ლო­ვა­ნე­ბი მიყ­ვარს, რომ­ლებ­საც ფარ­თო მა­სე­ბი არ იც­ნო­ბენ, მაგ­რამ ბევრ სა­ინ­ტე­რე­სო რა­მეს ქმნიდ­ნენ. მა­გა­ლი­თად, ჯო­ვა­ნი ბო­კა­ჩო­ზე და დან­ტე ალი­გი­ერ­ზე ყვე­ლა სა­უბ­რობს, მაგ­რამ მე ისი­ნი უფრო მომ­წონს, ვინც იტა­ლი­ის ლი­ტე­რა­ტუ­რი­სა და კულ­ტუ­რის­თვის ღი­რე­ბუ­ლი რა­ღა­ცე­ბი შექ­მნეს, მაგ­რამ ცნო­ბი­ლე­ბი არ გახ­დნენ. ბო­ლო­ნია ძა­ლი­ან მიყ­ვარს, ალ­ბათ ერ­თა­დერ­თი ქა­ლა­ქია, სა­დაც ცხოვ­რე­ბა მომ­წონს, რად­გან ფლო­რენ­ცია მუდ­მი­ვად ტუ­რის­ტე­ბი­თაა სავ­სე. ბო­ლო­ნია მდი­და­რი ქა­ლა­ქია, კულ­ტუ­რის მხრი­ვაც იქ მთელ ევ­რო­პა­ში ყვე­ლა­ზე ძვე­ლი უნი­ვერ­სი­ტე­ტია. არის ად­გი­ლე­ბი, რომ­ლე­ბიც აუ­ცი­ლებ­ლად უნდა ნახო და და­ათ­ვა­ლი­ე­რო. ტუ­რის­ტე­ბის დიდი რა­ო­დე­ნო­ბა ცხოვ­რე­ბის რიტმს ურევს...

- ვინ შე­ად­გენს თქვენს სა­მე­გობ­რო წრეს იტა­ლი­ა­ში? რო­გო­რია იქა­უ­რი კულ­ტუ­რუ­ლი ცხოვ­რე­ბა? ცნო­ბილ ხალ­ხთან თუ გაქვთ ურ­თი­ერ­თო­ბა? გა­ნაგ­რძეთ კი­თხვა

დღის ვიდეო
00:00 / 00:00
ენტონი ფაუჩი მიმართვას ავრცელებს - "აიცერი, თუ არ ხარ აცრილი და მიიღე "ბუსტერ" დოზა, თუ უკვე აცრილი ხარ"

ვართ თუ არა პაპუასები? - უცხოელის თვალით დანახული საქართველო

ვართ თუ არა პაპუასები? - უცხოელის თვალით დანახული საქართველო

იტალიელი ტომაზო დი ვივო რამდენიმე თვეა, თბილისში ცხოვრობს, აქაურობა ძალიან მოსწონს და თვლის, რომ მისთვის სწორედ ის გარემოა, სადაც იმ გეგმებს განახორციელებს, რაც "უკვე ათვისებულ ევროპაში" შეუძლებლად მიაჩნია.

ამბობს, რომ სწორედ განვითარებად ქვეყანაში შეიძლება ბევრი საინტერესო რამის გაკეთება და ცდილობს, თბილისში საკუთარი საქმიანობა წამოიწყოს. იგი ფლორენციიდანაა და იქაურ უნივერსიტეტში ლექციებს კითხულობს. საქართველოს შესახებ მეგობრისგან - მიხეილ ბაგრატიონისგან ბევრი რამ შეუტყვია და იმდენად დაინტერესდა, აქ ჩამოსვლა გადაწყვიტა. სხვათა შორის, ჩვენს კულტურას სწორედ ბაგრატიონისგან იცნობს საკმაოდ კარგად და ისიც კი იცის, რომ ქართველებს შოთა რუსთაველის "ვეფხისტყაოსანი" გვაქვს.

ტომაზო ძალზე პოზიტიური და მშვიდი ადამიანია და მართალია, მისი ენა არ მესმოდა, მაგრამ იტალიურ საუბარს დიდი სიამოვნებით ვუსმენდი, ჩვენი საერთო მეგობარი ნიკა ესაკია კი ქართულ ენაზე მითარგმნიდა. ტომაზოსთან ინტერვიუ მისი ქვეყნით დავიწყეთ და თბილისში განსახორციელებელი გეგმების გარდა, ევროპის იმ მინუსებზეც გვესაუბრა, რაც ქართველებისთვის ნაკლებად თვალში საცემია.

ტომაზო დი ვივო:

- ფლორენციელი ვარ, თბილისში ჩამოსვლამდე ბოლონიაში ვცხოვრობდი, დოქტორანტურა ბოლონიის უნივერსიტეტში დავამთავრე და უკვე ხუთი თვეა, რაც აქ ვარ. პროფესიით ფილოლოგი, პედაგოგი, ფლორენციის ერთ-ერთ უნივერსიტეტში ხელოვნების ისტორიას ვასწავლი, კერძოდ, აღორძინების ეპოქის, ანტიკური ხანის დამწერლობებს. იტალიაში ქართველი მეგობარი მყავს, რომელიც თქვენი სამეფო გვარის წარმომადგენელია - მიხეილ ბაგრატიონი, მასთან ერთად ბევრგან მიმოგზაურია - საფრანგეთშიც, იტალიის სხვადასხვა ქალაქშიც, სხვა ქვეყნებშიც და ასე დავმეგობრდით. ყოველთვის ვცდილობ, საქმეში მამაკაცები ჩავრთო, უფრო მეტად - მარტოხელები, რადგან ვფიქრობ, უფრო სხვა დამოკიდებულება და პასუხისმგებლობა აქვთ საქმისადმი, სხვაგვარად უდგებიან და ვენდობი. როგორც აღორძინების ეპოქაში, მამაკაცი რომ იყო ცენტრალური ფიგურა (იცინის). ჩემთვის გადამწყვეტი მნიშვნელობა არა აქვს თბილისს, ფლორენციას, სკოლას ან უნივერსიტეტს - მნიშვნელოვანი ის ადამიანებია, რომლებიც პიროვნებებს წარმოადგენენ, ავტორიტეტულები არიან და ცოდნა, განათლება, ინტელექტი გააჩნიათ, ესაა ჩემთვის პრიორიტეტული. თბილისი მომწონს იმიტომ, რომ საინტერესო ადამიანებს ვიცნობ, მათ, ვისითაც ეს ქალაქი დამამახსოვრდება.

- საქართველოში ჩამოსვლა რატომ გადაწყვიტეთ?

- მიხეილ ბაგრატიონმა საქართველოს ისტორიის და კულტურის შესახებ იმდენი რამ მიამბო, დავინტერესდი და სწორედ ამის გამო გადავწყვიტე, ჩამოვსულიყავი და ქართველები გამეცნო. ისეთ ადამიანებს ვეძებ, ვისაც აქვს პოტენციალი და საშუალება, თავის ქვეყანაში საქმე კარგად აკეთოს. ყველა ადამიანი, რომელსაც სურვილი აქვს, ცხოვრებაში რაიმეს მიაღწიოს, აშშ-ში გარბის, მდიდარი ქვეყანაა და ბუნებრივია, მის მიმართ ინტერესიც დიდია. ჩემი სოციალურ-პოლიტიკური თეორია ბევრად განსხვავებულია, ამიტომ იქ წასვლაზე არ მიფიქრია. სიმდიდრე იქ კი არ არის, სადაც ბევრი ფულია, იქაა, სადაც განვითარების მეტი შესაძლებლობაა.

- ამ მხრივ, საქართველოში რა პოტენციალი დაინახეთ?

- საქართველო აღმოსავლეთის ქვეყანაა, სადაც იმ სიმდიდრის კონცენტრაცია ხდება, რაც აღვნიშნე. ტექნიკური განხრის რომ ვყოფილიყავი, აშშ-ში წავიდოდი, მაგრამ ჰუმანიტარი ვარ და ჩემი ინტერესები განვითარებად ქვეყნებს უფრო უკავშირდება. მაგალითად, საფრანგეთი, გერმანია და ევროპის სხვა ქვეყნები იმდენადაა განვითარებული, რომ ადგილი აღარაა რაღაც ახალი წამოიწყო, განავითარო. აქ კი სამუშაო ადგილებია შესაქმნელი, საქმის წამოწყების, ინვესტიციის განხორციელების ბევრი საშუალებაა.

- თქვენ რისი გაკეთება გსურთ თბილისში? რა კონკრეტული მისია და გეგმა გაქვთ?

- თბილისი ძალიან მდიდარია იმ კუთხით, რაზეც მე ვსაუბრობ, იმ ჰუმანისტურ იდეებს, რაც მე მაქვს, აქ უფრო გავავითარებ, ვიდრე - იტალიაში, ზოგადად, ევროპაში, იქ ამის შესაძლებლობა აღარ არის. იქ სულ მანქანები, ტექნოლოგიები, ბიოროკრატული საზოგადოებაა და რთულია. ერთის მხრივ, საქართველო კულტურის მხრივ ძალიან წინ წასული და განვითარებული ქვეყანაა, მაგრამ მეორეს მხრივ, მაგალითად ეკონომიკურად, ძალიან უკანაა. მე რაც დავინახე, საქართველო დღეს განვითარების სწორ გზაზე დგას და მინდა გითხრათ, რომ დიდი შეცდომა იქნება, თუ ისეთნაირად განვითარებას გადაწყვეტს, როგორიც დღეს ევროპაა. მაგალითად, ჰეგელის იდეოლოგიით, ევროპას უკვე თავისი "სიცოცხლის დასასრული დაუდგა". ის დღეს ჩემთვის ცხოველია, რომელიც უკვე კვდება (იცინის).

- იტალიაზეც ამას იტყვით?

- აი, მაგალითად, ჩვენს ნიკას (ესაკია) იტალია ისეთი წარმოუდგენია, როგორიც არ არსებობს (იცინის). გირჩევთ, არ გიყვარდეთ (იცინის), მაგრამ ისწავლეთ ის იტალია, რომელიც წარსულში იყო, თავისი დიადი კულტურით, აღორძინების ეპოქის დასასრულამდე. მე ლიტერატურა მაინტერესებს, მაგრამ მხოლოდ ჩემი ქვეყნის არა, ფრანგულიც, გერმანულიც და სხვა. აღორძინების ეპოქის დროინდელი კულტურა ჩემი ფავორიტია. მე ისეთი ხელოვანები მიყვარს, რომლებსაც ფართო მასები არ იცნობენ, მაგრამ ბევრ საინტერესო რამეს ქმნიდნენ. მაგალითად, ჯოვანი ბოკაჩოზე და დანტე ალიგიერზე ყველა საუბრობს, მაგრამ მე ისინი უფრო მომწონს, ვინც იტალიის ლიტერატურისა და კულტურისთვის ღირებული რაღაცები შექმნეს, მაგრამ ცნობილები არ გახდნენ. ბოლონია ძალიან მიყვარს, ალბათ ერთადერთი ქალაქია, სადაც ცხოვრება მომწონს, რადგან ფლორენცია მუდმივად ტურისტებითაა სავსე. ბოლონია მდიდარი ქალაქია, კულტურის მხრივაც იქ მთელ ევროპაში ყველაზე ძველი უნივერსიტეტია. არის ადგილები, რომლებიც აუცილებლად უნდა ნახო და დაათვალიერო. ტურისტების დიდი რაოდენობა ცხოვრების რიტმს ურევს...

- ვინ შეადგენს თქვენს სამეგობრო წრეს იტალიაში? როგორია იქაური კულტურული ცხოვრება? ცნობილ ხალხთან თუ გაქვთ ურთიერთობა? განაგრძეთ კითხვა

ქართველი ჟურნალისტის და ამერიკელი დიპლომატის ქორწილი ვაშინგტონში - "ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ვიპოვეთ ერთმანეთი"

უზენაესი სასამართლოს მოსამართლეობის ყოფილი კანდიდატი თამთა თოდაძეზე - "რა ბრიჯიტ ბარდო ესა მყავს, რა აბია ასეთი ნეტავ"

ვინ არის შორენა ბეგაშვილის ყოფილი ქმრის მეუღლე, რომელიც უკრაინაში ცნობილი დიზაინერია